Dammsugare, pyttipanna och taxvalpar

Helt olik de senaste 392 söndagarna vaknade jag imorse helt opåverkad av alkohol. Inte bakis och inte heller fortfarande pin. Det var en obekant känsla så jag spenderade en stund att utforska huruvida det var en bra eller dålig känsla. Kom fram till att det var helt okej, kanske ska pröva att vara nykter nästa lördag också.

För cirka två veckor sedan gick min dammsugare sönder. I cirka två veckor tyckte jag det var bra eftersom då slipper jag ju dammsuga. Det visar sig nu dock att den "logiken" var något skev. Visst, jag slipper dammsuga. Jag slipper också kunna gå barfota eftersom det nu börjar bli något.... orent... hemma. Imorgon ska jag därför köpa en ny dammsugare. Det känns sådär. De pengar den kostar hade jag hellre lagt på något roligare, som till exempel sprit. Funderade en kort sekund på att önska mig en i julklapp och flytta hem till någon annan tills julhelgen är här, men riktigt så städskygg är jag tydligen inte. Synd, har alltid sett mig själv som extremt ohuslig.

Idag var jag med mor och far uppe i Jämtland, det är hundköp på gång. Blev hämtad strax efter klockan 11 och cirka 1.5 timme senare var vi hos säljaren. Bedrövligt väglag hela vägen upp förresten. Och dimmigt, dimmigt så in i helvete. Hur som haver, de hade tre taxvalpar till salu. De är så söta. Jag blev blixtkär i alla tre, men det funkar ju sådär lagom bra att uppfostra en hund när man jobbar heltid och bor själv. Pappa tingade i alla fall en av dom, Vide eller Vidar beroende på hur man ser på saken. Tror dock farsgubben har för avsikt att klura ut ett nytt namn till den lille rackar'n. Skall hämtas nån vecka innan jul, så jag ska vara med honom hela julhelgen. Roligt roligt. Synd för övriga i familjen att min julklappsbudget det här året kommer att gå till hundleksaker endast. Tog några kort på de små liven men bilderna blev sådär.

Nu är min pyttipanna klar. Findus oxpytt med rödbetor, två stekta ägg och naturligtvis en liten touch av bernaisesås.
Det här är en bra söndag.

Dagens låt: Otep - T.R.I.C.

Kommentarer
Postat av: Emma

smaklig måltid. ;P ha en mysig kväll! =)

2007-12-02 @ 16:44:50
URL: http://thabojan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0