Några ord om den nära förestående julfesten

De nyaste medarbetarna ska uppträda. Så är det alltid; senast in = först upp på scen. Yours truly har dock aldrig uppträtt, det finns helt enkelt ingen som helst efterfrågan. Det blir en bra kväll, det vet jag redan nu. Känns tryggt, sitter här helt utan förväntningar och ändå veta, ja, veta, att det blir en fantastisk kväll. Hur är det möjligt? Tja, det kan vara lunchölen i maskopi med eftermiddagsölen som talar, och är det så, ja då är det ju sant. Alkohol ljuger aldrig. Skulle det nu mot all förmodan bli en ofantastisk kväll så är det av ringa betydelse, jag kommer vara så vacker i mina nya jeans och stövlar. Misslyckas kollegorna med underhållningen så är det ju inte långt till "City" med dess oöverträffade utbud av medelmåttiga krogar. Uppföljning rapporteras imorgon lördag.

Kommentarer
Postat av: A

Det glädjer mig att du känner så. Du tycks kunna underhålla du med, verkar lovande. Om du ser tomten vet du vad du ska göra.

2007-11-30 @ 17:13:11
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0