Pyttipanna. Med ord.

På fredag lirar Dia Psalma på Pipeline. Hade funderingar på att ta mig dit men det sket sig då mina kompisar är för tråkiga. "Men gå själv då!" gråter kritikerna. "Nej tack", fastslår jag, utan någon som helst motivation till varför. I maj ska Dismember spela på Deströyer. Då är jag stenklar, solo eller i vänners sällskap.

I fredags skulle jag slå millenierekord genom att vara sober en hel vecka. Det gick okej. Jag tog en öl till maten och en whisky ovanpå. Slocknade före 23:00 på kvällen och vaknade före 7 morgonen efter. Moget.

Lördag kväll tillbringade jag och Jontax hemma hos mig. Spel och öl. Fina grejer. Lyckades även i fyllevillan styra upp en liggning tack vare mitt charmanta sms-manér. Problemet var bara att jag och Jontax delat på en karta Heineken och en flaska Captain Morgan, så när damen i fråga stod nere vid porten och ringde på så låg jag och sov i min divansoffa med en handkontroll på magen. Jag har inte hört ett ljud från henne sedan dess. Sur? Kanske. 

Söndagen var allmän bedrövelse. Borde ha tvättat. Borde ha diskat. Borde ha städat. Låg i min soffa. Låg i Jontax soffa. Låg i sängen.

Vi noterar även att jag har signat upp för en säsong i Korpenfotboll. Det torde innebära en hel del humor. Finns dock stor potential i laget. Vi kan bli Korpseriens motsvarighet till Harlem Globetrotters om vi får magin att fungera.

Apropå idrott så såg jag Benny ivrigt trampandes på en motionsmaskin på Jocks igår. Mannen är ett fysfenomen. Årets sporthändelse 2008 är ju utan tvekan SEB Spelen i Göteborg som går av stapeln någon gång i maj. Där ska Benny orientera. Jag förutspår förvirring, utmattning och skallgång. I den ordningen.

Lokal idrott. Giffarna visade verkligen vad de går för igår. Så även Timrå. Nationell idrott är bedrövlig och den lokala ännu sämre.

Funderar även på att köpa ny TV. Det borde jag inte göra, men nu när jag börjat stuva om i hemmet så är det väl lika bra att bara go with the flow.

Idag går kära moder i pension. Grattis moder.

Till sist, ikväll spelar United borta mot Roma i Champions League. Hoppas vi pissar ordentligt på dem. 1-7?




image77

Kommentarer
Postat av: Benny

Du är en sjuk människa.
Rolig.
Men sjuk!

2008-04-01 @ 11:49:41
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Lillan

Ja, fan vet om de inte hade blivit bättre med starwars än vad det är idag.

2008-04-01 @ 12:30:12
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Flumberg

Jag bjuder 5 lax för din gamla tv och slänger med
mig själv somm ligg i budet... Se det som en plusmeny.

2008-04-02 @ 13:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0