Att bita sig själv i svansen

Bland mina arbetsuppgifter ingår det att svara på frågor från kunder som ställer dem till oss via e-post. En måndag som denna brukar det ligga en hel del på kö eftersom en ansenlig del av Sveriges befolkning verkar tycka om att sitta hemma och skicka så spännande mail på helgerna. 9/10 av dessa mail är business as usual, men titt som tätt dyker det upp små guldkorn. Jag fick ett sån't korn idag. Eller korn och korn, snarare guldklimp. Till saken.

En kollega, alltså anställd inom koncern, division och försäljningskanal, har nu i helgen skickat mail till oss, som jobbar med i princip samma saker som hon gör. Hennes ärende var att hon ville ha ett par blanketter hemskickade i egenskap av kund. Dessa kommer hon naturligtvis åt själv på vårt intranät om hon bara anstränger sig en gnutta. Dock verkar hon ha föredragit att en lördag förmiddag parkerat sig vid datorn hemma, skrivit en begäran om dessa blanketter samt en (onödig) förklaring om varför hon ska ha dem och mailat detta till en supportavdelning. Hade hon bara använt den tiden en stund på jobbet nu i morse hade hon haft blanketterna i sin hand. Ja, jag vet att hon varit på jobbet idag, hon har nämligen ringt och fått hjälp av mig i ett annat ärende.

Nu är jag av den uppfattningen att om man är så kapitalt ovetande/dum/lat så man inte ordnar med en sådan här sak själv, då förtjänar man att vänta en extra stund. Jag lägger ärendet i min utredningsmapp och låter det mogna till framåt onsdagen.




image50

Kommentarer
Postat av: Lillan

En hel chokladkaka på Lidl kostar 4 kr och dom är enormt goda!

2008-02-11 @ 16:20:56
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Lillan

Va hittar du alla fina bilder

2008-02-11 @ 17:22:11
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Lillan

Nä, men jag hade inte tillgång till dator efter det. Uppdaterar den nu.

2008-02-12 @ 09:27:31
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0