Bortom horisonten

Jobbade till 18:00 igår, det var sådär lagom roligt. Drog direkt till City Gross med herr Lönnfet när jag slutat, vi skulle storhandla. Och det gjorde vi. Jag fick med mig tre kassar hem och spenderade hela 750:-. Det är antagligen något slags personligt rekord. Smolk i bägaren var att jag fick stå i kö till kiosken där längre än nödvändigt då en upprörd äldre herre av utländsk härkomst inte hade fått ordning på panten av sina tomglas. Stackars ensamma kioskbiträdet fick slå i pärmar och ringa samtal för att kontrollera situationen. När det 10 minuter senare var min tur att och jag lade min order; "Tre stockar Ettan, tack", fick jag till svar att de inte hade några framme, "Men vi har nog på lager". Fint, tänkte jag. "Kan du ta och kvista iväg och hämta några stycken då?". Men se så enkelt ska det inte gå. "Nej men jag är ju ensam här". Jahapp. 10 minuters köande. Noll snus. Bedrövligt.

Fick ju ändå med mig ett respektabelt byte från City Gross. Tre kassar! Fatta! Nu var ju cirka 90% av varorna djupfrysta eller konserver, men ändå. Konserver is the way to go. "Bäst före: 2044". Man tackar. Det vore väl själva fan om de hinner bli dåliga. Detta gav mig en affärsidé. Någon gång runt år 2035-2040 ska jag sälja vintage-krossade tomater. Det kan bli stort. I en tid då folk köper proteintabletter på svarta marknaden för svårt införskaffade Yuan (jag har en dyster framtidsvision) kan det bli riktigt lyxigt med konserverade grönsaker från årtusendets början.

Hann även med att hämta biljetter inför helgen igår. Mustasch i Stadshuset på fredag och Magnus Betnér i Tonhallen på lördag. Happy times ahead my friends. Nu måste jag se ut som jag jobbar.

Dagens låt: Megadeth - Peace Sells



image59

Kommentarer
Postat av: Jontax

Herr Lönnfet? =(
Det var inte snällt!

2008-02-28 @ 17:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0