Därför att jag inte har något bättre för mig

Fredagar i allmänhet är väldigt lugna här på jobbet. Denna fredag i synnerhet. Det är så lugnt och jag har så lite att göra så när det väl dyker upp någonting så blir det skitjobbigt. Usch, hellre mycket att göra hela tiden eller inget att göra öfver hufvud taget tack. Oh kära i-landsproblem.

Ikväll ska jag äta gratismiddag igen, det är roligt det! Ska vara hos Kempe med sambo vid 19-20 tiden och eftersom jag slutar runt 17:00 så var min första idé att gå och sätta mig på Svenssons tiden fram tills middagsbjudningen. Sedan kom jag att upptäcka vilket vackert vääääder det är idag, så istället för att sitta inne och damma så ska jag mig lite tid för promenader. Nu vet ju de som känner mig väl att om det är något jag är emot så är det utomhus. Själva grunden i att vara utomhus finner jag väldigt primitiv. Ju mer avancerad människorasen blivit desto mer är man inomhus. Det finns egentligen bara två anledningar att vistas utomhus: sitta på en uteservering och dricka öl, eller att ta sig från punkt A till punkt B, där antingen A eller B är en uteservering där man dricker öl. Se bara på hur det byggs i stan, affärerna växer ihop med tunnlar över gatorna. Varför? Så att folk ska slippa vara utomhus.

Idag ska jag dock göra ett ovanligt gästspel under bar himmel med promenader kors och tvärs över stan. Så här kommer det (jag) att gå: Från stan till Skönsmon. Från Skönsmon till Sallyhill. Från Sallyhill hem till Haga. Ganska imponerande redan på förhand, jag har gott samvete och känner mig nöjd innan jag ens lämnat jobbet.

Ha en trevlig helg.

Dagens låt: Pro Pain - Switchblade Knife


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0