Dygnsrhytm frågetecken

Den här veckan har varit väldigt märklig vad gäller mina sovtimmar. Nog för att jag desperat behöver skönhetssömn men det verkar bli lite extremt. Varje dag hela veckan har jag börjat gäspa vid 22-draget och allt som oftast varit i säng före klockan 23:00. Ett mer normalt beteende för mig är att knoppa in vid tidigast 01-tiden. Vadan detta gubbiga beteende? Tid för eftertanke, och kanske även en intensifierad kaffekonsumtion. Kan det månne förhålla sig som så att det utökade (inbillade?) sömnbehovet har någon relation till mitt minskade alkoholintag (vit sen i fredags)? I rent experimentellt syfte skall jag därför införskaffa en flaska medicin och pröva en teori denna afton. Detta i en strikt kontrollerad och trygg miljö.

Noterar även helt utan förtjusning att idag infaller en av kommersialismens största framgångar, Alla Hjärtans Dag. Jag verkar vara en tämligen populär måltavla för diverse olika ömhetsförklaringar, telefonpussar, rosa e-vykort och pluttisnuttiga sms har avlöst varandra i strid ström. Trots min förhållandvis starka motvilja till denna dag känner jag dock att det trots allt värmer lite i själen. Uppmärksamhet av positiv natur är inte dumt. Om resten av dagen förlöper som den startat så vandrar jag väl hem på rosa fluffiga moln fyllda av kramar och nallebjörnar.

Dagens låt: Dismember - I Wish You Hell

Kommentarer
Postat av: gremlins

Du är poppis? Jag i mitt skräckfurstendöme har skrämt iväg alla som ger ömhetsförklaringar. Ingen törs säga glad alla hjärtans till mig. Men jag föredrar mörkret framför alla rosa moln. Mörker och taggtråd.

2008-02-14 @ 15:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0