Gammalt ut, nytt in

Nu när årsbonusen är känd börjar jag genast komma upp med en massa sätt, bra och dåliga, att göra av med den så snabbt som möjligt. De första idéerna gick efter kvickt övervägande till papperskorgen. Hur mycket jag än vill ha en autentisk andra världskrigs-stridsvagn så kommer det aldrig bli verklighet. Inte via lagliga metoder i alla fall. En Chevrolet Impala från -67 skulle också vara en välkommen leksak, men förhållandet investerat kapital kontra nödvändighetsgrad var inte i Impalans favör. Den tredje idéen har jag fortfarande under betänkande; att fylla vindsförrådet med Captain Morgan. Risken med detta är att romen är slut innan sommaren och så även jag.

Den mest praktiskt tillämpbara tanken hittills är något så odramatiskt som en ny soffa. Mina gamla trotjänare börjar se väldigt sliten ut och den sviktar mer än sig bör på vissa ställen. Jag är rätt övertygad om att jag ska börja våren med att få in en sprillans ny soffa. Ja, det känns rätt. Eller..? Den skulle i alla fall se ut så här:


image51


Kommentarer
Postat av: B

Eftersom min årsbonus baseras på 25% arbetad tid blir den lika medioker som timrå kommuns ekonomi.

Kanske kan skrapa inhop till en filt från IKEA ifall Kamprad har något på rea.

(Rim... tihi.)

2008-02-13 @ 11:58:41
URL: http://svartblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0