Mitt eget lilla knullisteri

På bloggar jag frekventerar har det på sistone dykt upp knullistor av varierande kvalitet och intresse. Nu är ju jag inte den som står utanför en fluga utan presenterar nedan min egen version av knullista. Min innehåller dock inte en massa fruntimmer jag skulle vilja bränna på under min livstid, utan band jag vill se live, sån't som knullar i öronen. Håll till godo. Eller inte, jag bryr mig inte ett dugg. Jag har naturligtvis exkluderat de jag redan sett.

10. The Offspring
Lyssnat på dem så länge jag kan minnas och skulle hemskt gärna vilja se dem live.
Sannolikhet: Låg.

image36


9. Monster Magnet
Space lord mother mother!
Sannolikhet: Lägre.

image37


8. Kreator
Oj oj oj det här är en riktigt gammal härlig favorit det! De var förvisso på Sweden Rock förra sommaren men då hade jag redan bestämt mig för Hultsfred.
Sannolikhet: Inte omöjligt...

image38


7. Danzig
Fantastisk låtrepertoar. Dessutom är han en legend och det räcker ju egentligen med det.
Sannolikhet: Pretty damn låg.

image39


6. Disturbed
De var förband till KoRn för några år sedan, men då var jag inte där! Synd för mig, men jag ska inte missa nästa chans, om det nu blir någon sådan.
Sannolikhet: Okänd

image40


5. Motörhead
Återigen ett band med otrolig låtrepertoar och legendstatus. Lemmy kan mycket väl vara någon sorts gudademon.
Sannolikhet: Lever Lemmy så lär de turnera. Kommer de till Sverige lär jag gå.

image41


4. In Flames
Vet inte riktigt varför jag inte sett dem ännu, men jag är rätt säker på att jag kommer råka illa ut om jag missar dem vid nästa tillfälle som ges.
Sannolikhet: Hög.

image42


3. Otep
Världens argaste tjej alla kategorier. Vill verkligen vara på plats och se hur arg hon är på scenen.
Sannolikhet: Lyckas hon pallra sig över Atlanten så ska jag försöka pallra mig iväg till henne.

image43


2. Girlschool
Världens bästa tjejband någonsin alla kategorier. Underskattade, mycket stark låtrepertoar.
Sannolikhet: You tell me.


image45


1. Rammstein
Sex knäppa tyskar med otrolig scenshow, fantastisk frontfigur och underbar låtrepertoar.
Sannolikhet: Hög.

image46






Slutligen och sist, ett namn och en bild. Om man ändå ska önska sig något/någon så önskar jag mig henne.

Taylor Cole



image47

Kommentarer
Postat av: Lillan

Skön lista!

2008-02-08 @ 11:50:19
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Lillan

Bidde´inget ÖSD idag, böev en massa jobb i stan istället. Allt väl efter Korn?

2008-02-08 @ 13:49:22
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Gremlins

Hon får vara med på min lista också. My o my

2008-02-08 @ 14:58:50
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0