Rhytm återställd (avslöjande titel)

Kan börja med att konstatera att så snart jag igår uttryckte min förtjusning över den uppmärksamhet som visades mig så upphörde den. Inte så överraskande kanske, jag drog nog in mer än vad jag förtjänade ändå när man summerar det hela.

Igår efter jobbet var jag och gymmade en stund, även om det brukar bli mer social än fysisk verksamhet allt eftersom kollegorna ramlar in. Likt förbannat dras jag med en viss träningsvärk idag. Kanske ska intensifiera träningsdosen och spatsera ner någon helgdag. Beach 2012 here I come!

Jag hade legat på förhand igår och på lunchen inhandlat en flaska medicin samt en låda underhållning. Det var dags att pröva min teori angående förhållandet dygnsrhytm kontra alkoholintag. Till min hjälp hade jag alltså införskaffat rom samt en spelexpansion jag länge haft ögonen på. Till verket! Började med att grunda rejält med en ICA's pyttipanna, rödbetor, två stekta ägg och en matsked bernesås. Till min stora förtjusning körde TV1000 From Dusk Til Dawn så jag blev hängande i soffan längre än beräknat.

När filmen väl slutat var jag rejält törstig och nyfiken på vilket utslag, om något, mitt lilla experiment skulle ge. Körde igång installationen av Beyond the Sword och styrde kosan mot köket för hopkok av drinkkomponenter. Fyra små lådor is i frysen. En flaska Captain Morgan Spiced Gold samt en flaska Coca-Cola i skafferiet. Fem limefrukter i kylen. Gametime! Så där blev jag sittande framför datorn, aldrig utan en nyblandad och fräsch Cuba Libre i ena handen. Spelade och chattade om vart annat ända tills klockan blev strax efter midnatt. Inte förräns då började jag känna om något hade gett resultat, och visst var det så. En halv flaska rom sätter sina spår en torsdag afton. Bestämde mig för att fortsätta någon timme till, i rent experimentellt syfte, så vid 1-draget var det dags att börja göra kväll. På nu ganska ostadiga ben lyckades jag vingla mig in i badrummet för tvagning och tandhygien innan jag dök ner i sängen och instinktivt landade i framstupa sidoläge med duntäcket hoprullat under mig som den lilla skeden. Somnade omedelbart.

Var inte en happy camper när klockorna började bröla klockan 7:30 men tog mig upp på fortfarande ostadiga ben och genomförde gängse morgonritual. Var på jobbet i god tid och har upprätthållit en hög arbetsmoral samt -kapacitet hela dagen. Vi kan härmed konkludera att experimentet var en genomgående succé, jag rekommenderar högt ovan beskrivna kur vid ihållande vardagstristess.

Ikväll ska jag på bio, Tim Burtons nya. Kan inte bli annat än fantastiskt. Jag önskar eder en god helg.

Dagens låt: Rammstein - Du Hast


image55

Kommentarer
Postat av: B

Du är en av få som kan stå med rakrygg på jobbet trots intag av både det ena och det andra dagen innan.

2008-02-15 @ 16:10:30
URL: http://svartblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0