Tristess och lathet ger resultat

Ur min konsekventa vägran av att utföra hushållssysslor samt min oförmåga att göra något annat föddes en handling som jag ännu inte vet huruvida den är av god eller ond natur. Efter att jag duschat och rakat mig stod jag och betraktade mitt anskrämliga anlete i spegeln under en kort stund. Med en rakhyvel i den ena handen och en tub raklödder i den andra samt ett huvud fullt med outgrundliga tankebanor kunde det egentligen bara gå på ett sätt. Löddrade snabbt in kupan och fnittrade lite över hur roligt det såg ut när jag hade hela skallen full med vitt skum. En stund senare hade jag påbörjat Operation Kalhygge. Nu känns det som att jag går omkring med blött hår i konstant nordanvind. Satan så kallt det är. Inte är det vackert heller, jag ser allt lite halvpsykopatisk ut. Dessutom har jag utvecklat en riktigt härlig finne på ena sidan av näsan. Fortsätter jag nära den med ost och bernaisesås kanske den kan fungera som stoppljus ute i trafiken om ett par dagar. Time will tell. Nu ska jag lägga mig i soffan och avnjuta Champions League-fotboll. Bon soir mes amis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0