Dagsförvirring

Det är inte lätt att hålla ordning på saker och ting när man varit hemma en stund. Antagligen har även tidigare långhelger bidragit till rådande tillstånd. Jag är dagvill. Rejält dagvill. Det framgår med all önskvärd tydlighet att idag är en torsdag, dock pekar det mesta jag säger och gör på att det skulle vara måndag. Dessutom agerar jag utifrån detta med sådan övertygelse att andra människor också rycks med i måndagsmanin. En av mina arbetsuppgifter är att hjälpa våra säljare. Idag ringde en av dessa och påstod att han sökt vår juridikavdelning. Jag svarar då att det kan han sluta med för idag är det första måndagen i månaden vilket innebär att de är borta hela dagen för sitt månatliga möte. "Jaha", svarar säljaren, "då försöker jag imorgon då". Detta samtal överhördes av en kollega som sitter bakom mig. Senare på dagen frågar han en annan kollega vad hon håller på med och hon svarar att hon sitter i telefonkö till juridik. "Jaha", säger kollegan, "det kan du ju sluta med, det är första måndagen i månaden idag så de är ju på möte hela dagen".

Så, säg någonting med övertygelse och folk tror på vad som helst. Nu ska jag ut till IKEA med far, presentkortet jag fick i julklapp skall omsättas till sängartiklar.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Du verkar vara en väldigt vettig människa.
Du måste vara ett måndagsexemplar.. haha

2008-01-10 @ 16:56:10
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: B

Jag får vibbar av Groundhog Day med Bill Murray.
Snacka om mardröm.

2008-01-10 @ 18:14:53
URL: http://svartblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0