Det drar ihop sig

Om cirka en och en halv timme gör jag helg. Ungefär vid samma tidpunkt anländer fyra väldigt törstiga finnar med bil. Dessa ska då delas upp i två par, ett ska vallas hem till Johan där de blivit inkvarterade och det andra paret ska lotsas hem till gräddhyllan där jag inte förberett någonting. De kan få sova på golvet as far as I care, när vi hälsade på dem så hänvisade de oss till västvärldens sämsta vandrarhem. Hur det än blir med den saken så ska vi börja eftermiddagen med att sätta oss ner på kvarterskrogen, ta nån öl och äta lite gott. Sen ska vi hem till mig och börja jobba på de fyra plattorna öl jag köpte härom dagen. Jag har visserligen tjuvstartat lite grann på två av dem (med viss hjälp av Jontax) men det spelar nog ingen större roll. Dessutom är en av plattorna avsedd för mig endast! Jag delar INTE med mig av Heineken. Kanske kan bli en liten utgång efter att vi dränkt våra förtappade själar i malt, humle, jäst och vatten. Frågan är i så fall, vart tar man dessa unga herrar? Daltons kan vara ett alternativ. Kommer nog få anledning att återkomma med detta.

För övrigt har det varit en väldigt tråkig och långsam dag på jobbet. Försökte roa mig med lite härjningar mot kollegorna men responsen var blek. Suck suck, idag misslyckades jag. Jontax fyller år på söndag. Vad ger man till en 31-åring? En kram? Playstation 3? Eller kanske ta Den Gyllene Medelvägen och skänka honom en Alladin-ask. Choklad går alltid hem.

Vet inte när jag får tillfälle att skriva här igen, så du får ha en trevlig helg om jag inte skulle lyckas skapa mig lite skrivtid under de närmaste dagarna!

Dagens låt: Black Label Society - Concrete Jungle

Kommentarer
Postat av: Lillan

Du har så rätt, jag tollererar det mesta bara man är ärlig och visar mig respekt.

2008-01-18 @ 16:30:34
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0