Stilla helg, heliga helg

Det blev en relativt vilosam helg, som förutspått. Fredagens alkhol- och matintag med kollegorna tog slut för mig när de andra styrde kosan mot utelivet, jag valde moget nog att istället vandra hemöver. Blev tillräckligt full ändå, det serverades väldigt generöst med Gimlets genom hela kvällen.

Var pigg på lördagen, tog mig bort och hälsade på Roffe på lördagen innan jag ansvars- och omsorgsfullt började brottas med tvätten. Fan vad det är tråkigt. Lade mig i soffan och kollae på Pans Labyrint. Bra film, se den. Knoppade in vid halv två-tiden med väcktes av telefonen vid halv fyra-draget. Fyllesamtal. Spännande. Det var tydligen efterfest i Bosvedjan och jag var bjuden. Kände av någon outgrundlig anledning inte för att kliva upp just då, dra på mig kläderna, hoppa in i bilen och köra till Bosvedjan för att delta i efterfestsaktiviteter. Satt mobilen på ljudlös och somnade om. När jag vaknade hade jag tre missade samtal och fem sms. Pinsamt.

Söndagen började med panik. Vaknade med ett ryck och insikten att jag glömt tvätten nere i tvättstugan. Sömndrucken och förvirrad lyckades jag dock få upp allting i ett enda svep. Åkte senare iväg till Skönsmon för att morsa på Roffe igen. Jävla rolig hund. De har rätt mycket energi, skulle behöva en del av den.

Kanske den lugnaste och mest stillsamma helg jag haft på länge, hejja mig. Rätt trött ändå av okänd anledning, känner inte direkt att jag är underhållande eller ens uthärdlig i det jag skriver för närvarande.



Roffe. w0000t

image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0