Det är billigt, men det blir dyrt.

Jag hade skjutit upp det i 1,5 vecka, att införskaffa Civilization Revolution, men idag slog jag till. Varför har jag då tvekat att införskaffa det spel som kan få mig att konvertera helt från PC till PS3? Det faktum att det var ett par hundra kronor billigare i Birsta än i stan. Dessutom ville jag ha GTA4 och även det var avsevärt billigare i Birsta. Till det kommer att personalen på GameStop inne i stan är i princip inkompetenta och de har konstiga policies så jag vill inte stödja dem alls.

Idag tog jag dock tag i saken. Efter en stunds ångest och proaktiv stress hoppade jag in i bilen och åkte ut. Första anhalt - SIBA. Där gick CivRev mycket riktigt på 549:- men GTA4 på nästan 700:-. Paniksvettningar bröt ut då insikten slog mig - jag måste även besöka antingen Elgiganten eller Media Markt, i värsta fall båda. Ringde Kempe och bad om vägledning. Är det någon som har svart bälte i Birsta-shopping så är det han. Åk till Media Markt var svaret. Sagt och gjort, efter en period av hyperventilering masade jag mig in i bilen och insåg att jag inte riktigt visste var MM ligger någonstans. Då jag inte såg det från SIBAs parkering antog att det måste ligga uppöver, så dit åkte jag. Och det var ju rätt.

Inte ens den underbara AC de har inne på MM kunde få mig att sluta svettas. Jag stegade i rask takt mot TV-spelsavdelningen och identifierade hyllan där de har PS3-spelen. Gick snabbt igenom den rad för rad. Inget GTA4. FUCK! tänkte jag tyst för mig själv trodde jag, men minen på en kvinna och hennes unga son sade mig att jag inte varit särskilt tyst alls. Gick igenom hyllorna en gång till, sakta och metodiskt denna gång. Nej, inget GTA4, den saken var säker. Lyfte försiktigt blicken och såg mig paranoit omkring tills blicken fastande på en hylla som hette "Topplista". AHA! Räddad! Kvistade snabbt över dit och såg till min stora glädje GTA4 för 549:-. Ringde Kempe i rent glädjerus och berättade hur duktig jag var. Han lät väldigt imponerad över min bedrift. På ett ironiskt sätt. Medan jag stod och snackade med honom såg jag ett spel i hyllan som bara skrek "KÖP MIG!". Spelet hette Overlord - Raising Hell och jag tvekade inte en sekund. "Vafan, medan jag ändå är här liksom". Fick sedan syn på hyllan för blu-ray filmer och tänkte än en gång, "Vafan, medan jag ändå är här liksom" och köpte en film också. Totalnota för spel och film hamnade på cirka 2 000:-. Det är egentligen billigt i Birsta, men när man ändå är där så kan det bli dyrare än man tänkt sig.

Jag kände mig även tvungen att besöka Systembolaget där ute. Jag har ju aldrig varit in där tidigare så nyfikenheten kallade. Kom ut därifrån med två plattor Heineken. Så kan det gå.

Ikväll vill jag dricka öl på nå't trevligt ställe nere på stan. Sätter min tilltro till Benny då mina andra kompisar är upptagna med annat. Vi får väl se hur det går.

Dagens låt: Garmarna - Gamen

Dagens citat: It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up. - Muhammad Ali

Kommentarer
Postat av: Lillan

Jag vill också ha GTA4. Jag vill ha spel, SPEL! SPEL! Folk förstår inte hur tokig man blir av att bara sitta hemma när dottern sover. Jag vill verkligen ha spel, bilspel eller pang-pang!

2008-07-02 @ 14:14:20
URL: http://sandsten.blogg.se/
Postat av: Benny

Träff sker i Daltoonstältet 17:30 för intag av diverse roligheter.



To beer or not to beer - that's the question!

2008-07-02 @ 16:12:01
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Lillan

Ska du på More ikväll?

2008-07-03 @ 11:36:29
URL: http://sandsten.blogg.se/
Postat av: W.

Absolut inte.

2008-07-03 @ 14:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0