Another day in paradise

Jag borde jobba. Det gör jag inte, men  jag ser grymt  upptagen ut.

Dammsög, svabbade och dammtorkade i lördags. Körde även några maskiner tvätt och hängde upp i torkrummet. Sen dök Jontax upp framåt eftermiddagen. Vi poppade ett par Newcastle medan vi satt och spelade. Efter ölen så frågade jag om jag fick fresta med en whisky. Det fick jag. Fick även fresta med många glas whisky. Och rom och cola. Och igen, igen, igen...

Framåt 3-tiden på natten var vi rätt packade båda två. Då kom även verkligheten ikapp oss. Jontax skulle jobba kl 10:00 i Birsta på söndagen och min tvätt hängde fortfarande uppe i torkrummet. Vi hällde raskt i oss den sista whiskyn och medan Jontax styrde sin ostadiga kosa hemöver vinglade jag ner i tvättstugan och började rafsa med tvätten. Kom upp till lägenheten igen strax före kl 4 på morgonen. Obäddad säng. Just ja. Hade tvättat sängkläderna. Lyckas ändå på något märkligt vis bädda i ordning och tvärslocknar tvärs över sängen. Fick sms av Jontax på söndag morgon: Det är alltid ett plus att vara full när man ska på jobb. Jag vill sova!!!!! Buhu!!! Skickat: 09:23. Jag vaknade till vid 12-tiden och var väl inte riktigt som man ska. Förstår att stackars Jontax hade det svårt.

Det finns ju folk som undrar varför man inte går när man ändå läskar till? Tja, när man har så kul som vi har finns det som ingen anledning att slösa tid och pengar på att vingla runt omkring i Sundsvalls nattliv. Sundsvalls nattliv ja... Ut och jaga brudar? Kolla den här bilden. Finn femtusen fel.




image67


nightlife.se

Kommentarer
Postat av: Gremlins

Ha. Jag håller med dig. Men det är ju när vi riktiga kap sitter hemma som sådant där förekommer exklusivt på marknaden. Vi måste nog ut och visa upp oss snart.

2008-03-10 @ 19:30:07
Postat av: Lillan

Jo, det är inte humant att kliva upp den tiden.
Så nu sitter jag här på jobbet och tråkar. Har inte ens tagit fram min arbetstelefon ur jackan.. suck!

2008-03-11 @ 08:07:58
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0