Smärta - ett defensivt problem

Varje tisdag spelar jag och några andra från jobbet + lite annat löst folk innebandy här uppe på Öfvre Haaga. Normalt håller jag mig i en så pass offensiv placering så jag ska slippa täcka skott. Idag hamnade jag dock av okänd anledning i en defensiv situation. Sjöberg laddar skott och jag vänder instinktivt min bästa sida till. Pang! och Smack! och grattis till mig, ett spegelvänt och rött Jollybollsavtryck på vänster skinka. Jag har alltid varit en anfallsdiva när det kommer till idrott och idag har ju bara bevisat hur rätt ute jag varit hela tiden. Never again defensive position.

Nu ska jag ringa Jontax och förklara för honom varför det är en bra idé att sätta sig på kvarterskrogen och bli småfull på alldeles för dyra Mariestads innan matchen börjar. Champions League that is. Hörde idag att även hockeyslutspelet kör igång, men det är ingenting som intresserar mig ens det minsta. Gäller för övrigt nationell sport över huvud taget. Kommer eventuellt att utveckla detta vid ett senare tillfälle men nu har jag mer akuta affärer att ta tag i.

Dagens låt: Bloodhound Gang - Along Comes Mary

Kommentarer
Postat av: Gurra

Aj, aj. Den där gamla jollytatueringen minns man med fasa. Två om dan när man spelade innebandy.
Inget jag saknar direkt.
Däremot finns det inget roligare än att träffa någon med en rejäl mörsare. Det är roligare än att göra mål till och med. Fast det är klart ... helst så skjuter man ju bollen i mål via någons arsle. Snacka om att dubbel glädje inte alltid är delad glädje.

2008-03-12 @ 01:46:14
Postat av: Lillan

Finns la inget bättre än slutspelet när Timrå är med, även fast jag är ett riktigt freak på fotboll med.

2008-03-12 @ 09:19:21
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Gremlins

Fotboll suger hästarsel. Det är en totalt intetsägande sport där man springer sig svettig ofta utan att det blir mål. Men det finns några dumma ögonskatter att åskåda på planen dock.

2008-03-12 @ 10:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0