Medarbetare sökes. Gärna med bingoerfarenhet.

Tre dagar i veckan går jag direkt från jobbet till gymmet för att styrketräna. I måndags köpte jag ett stämpelkort som gör att jag slipper slanta en tjuga varje gång jag vill ha mig en Gainomax efter avslutat träningspass. Det är ett ganska ordinärt stämpelkort. Inga krusiduller, rebusar, labyrinter eller andra klurigheter.

Idag när jag checkade ut från gymmet så tog jag en Gainomax ur kylen och tjavade fram till kassan för att få en av rutorna ikryssad av behörig personal. När jag tog fram kortet och visade det för tjejen i kassan så sa hon genast "Nej nej, det där är för svårt för mig. Jeanette!" Jag blev helt förstummad. Men Jeanette (tyckte jag att hon sa) som stod med en annan kund cirka två meter bort hastade genast till sin nödställda kollegas undsättning. Hon visade därefter hur man ur ett skåp cirka 30 cm bort kunde få tillgång till ett för ändamålet tillbörligt verktyg. En så kallad bläckpenna. Därefter instruerade Jeanette sin blockdumma kollega i ikryssandets ädla konst. Under hela denna process stod jag med hakan nånstans i golvhöjd och bara stirrade på Jeanettes ickekryssättande kollega. När jag fick tillbaka kortet, med ytterligare ett kryss i en av rutorna, se bildbevis, kom jag till sans igen. Jeanette hade återvänt till sin kund. Jag lyfte blicken mot hon som var kvar och sa helt kort "Ja, jättesvårt". Jag kom inte på något bättre.




Kommentarer
Postat av: B.

Tipsa henne om ett nytt arbete hos TryggPlan Gul nästa gång.

2008-09-04 @ 13:34:48
URL: http://svartblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0