Utan extra omdöme

Igår satt jag och Kempe i telefon och diskuterade de närmaste helgerna. Nu till helgen ska vi ner på Where the action is! och helgen efter det är det ju midsommar. Men helgen därefter då? Det visade sig att den helgen är det Metaltown i Göteborg. Vi fnyste lite grann åt själva tanken, en stadsfestivalsrockgrej i Göteborg? Lär väl vara Mustasch och Hammerfall samt några demoband trodde vi. Men allt eftersom att Kempe läste upp bandlistan med allt starkare darr på rösten började även jag få tunnelseende och torr mun. In Flames, Monster Magnet, Amon Amarth, Dark Tranquility, Soilwork...

Ungefär två minuter senare var jag tre knapptryckningar ifrån att boka biljetter, flyg och hotell. Då hörde jag på Kempe att han lät alltmer osäker på dealen. Jag frågade om han ville sova på saken, är ju inte så kul att boka upp en så'n där grej om ens sällskap inte är 110% säker på att de verkligen vill åka. Detta beslut tog jag fullt medveten om att det mycket väl kan bli pannkaka av hela grejen. Lite senare på eftermiddagen ringde han från Birsta, där han och hans sambo var och gjorde vuxengrejer. Han hade tagit ett vuxet beslut, det blir ingen Metaltown för hans del. Han har inte råd. Det är naturligtvis trams, men jag vet att när mina kompisar säger att de inte har råd så menar de egentligen "Jag vill inte lägga de pengarna på den grejen". Ungefär samma grej i vintras när Laser inte hade råd att gå på Big Comedy. Några veckor senare var han på Manhattan och sedan dess har han även köpt ny 40" LCD-tv samt PlayStation 3.

Det hade alltså tagits ett vuxet beslut tack vare att Kempe hade någon att bolla idén med. Det har inte jag, jag har bara mitt eget vacklande omdöme och det leder iväg mig på märkliga resor titt som tätt. Hittar jag ingen att ta med mig till Metaltown i år så åker jag nog själv.

Dagens låt: The Black Dahlia Murder - A Vulgar Picture
Dagens citat: People who say that yesterday was better than today are ultimately devaluing their own existence. - Karl Lagerfeld

Kommentarer
Postat av: Gremlins

Jag har inget att invända. Jag följer gärna med dig. Tar du ledigt åt mig?

2008-06-10 @ 11:14:53
Postat av: fia

JAG VILL JAG VILL!!

2008-06-10 @ 13:29:49
URL: http://pennylane.bloggagratis.se
Postat av: fia

JAG VILL JAG VILL!

2008-06-10 @ 13:31:20
URL: http://pennylane.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0