Bedrövelse och smörgåstårta

En kommentar fick mig att tänka på mitt hälsotillstånd det senaste halvåret eller så. Ja, jag är mer sjuk nu än någonsin tidigare. När jag tänker efter ordentligt så är det nog sedan jag var på Hultsfred förra sommaren som snor och halsont förföljt mig. Det bottnar med största sannolikhet i att jag överdoserade på friskluft. Flera dagar utomhus passar inte alls min fysik eller mentalitet. Bo i tält? Sova i sovsäck? What was I thinking? Den enda inomhusluft som fanns att tillgå var på pizzerian och Systembolaget inne i Hultsfred, och där spenderade jag egentligen bara en bråkdel av tiden. Aldrig mer festival och tältliv. Sån skit är för indianer och hippies.

Var duktig igår, tvättstuga genomförd. Skämde bort mig själv med några glas whiskey och ett antal timmars PS3ande. Heavenly Sword är ett riktigt guldspel. Apropå PS3 så frågade en polare häromdagen om jag hade en extra handkontroll eller funderade på att skaffa en. Det var det dummaste jag hört. Skulle jag betala en ny handkontroll för att andra människor ska kunna spela på min konsoll? Låter det som något jag skulle göra?

Spritprojektet framskrider planenligt. Nästa helg kan det bli ett riktigt fint fylleslag uppe på Västergatan. Västergatan ja, kanske grannfejden dyker upp där snart. Såg en arg lapp i en trappuppgång. Älskar hur svenskar sköter sina grannkonflikter. Lämna en arg lapp, snacka om att slå näven i bordet.

Ikväll ska jag till mor och far för att äta smörgåstårta och mor ska äntligen få den mp3-spelare hon blev lovad för 12 månader sedan.

Dagens låt: Rammstein - Laichzeit


Kommentarer
Postat av: Lillan

Jag vill också ha ett PS3! Jag vill också spela! Jag vill också få vara barn ibland!

2008-04-17 @ 12:48:49
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0