FRA får alla naiva idealister att grånka.

FRA är, för den som inte hänger med, Försvarets radioanstalt. Det är inte en ideologi eller något sorts koncept, utan en myndighet, civil till naturen. Namnet till trots är den inte en del av försvarsmakten. Går den nya signalspaningslagen igenom kommer deras verksamhet att utökas. Detta får en hel hög med låtsasliberaler och självrättfärdigade frihetskämpar att skrika i högan sky.

Själv kunde jag inte bry mig mindre ens om jag försökte riktigt ordentligt, ingen kommunikation jag för är av den naturen att jag oroar mig för om den ska falla i "fel" händer. Jag tror inte heller att detta är någonting som kommer att leda till ett totalitärt samhälle där Storebror i allt större utsträckning kontrollerar sina småsyskon. De som nu lever under den illusionen att de inte kan spåras, kontrolleras och följas är inget annat än tvärlurade.

Jag finner dock stor glädje i att läsa alla krönikor, bloggar och tycka-tillare grina sig förtvivlade över politikers skenhelighet, Storebrors strypgrepp och alla andra demoner som lever bland oss. Ni förgyller mina dagar.

Grånka är förresten när man gråter och runkar samtidigt.

Passa även på att läsa FRA's frågor och svar. Jag plockar ut ett guldkorn till er redan nu:

Påstående
Nu ska FRA börja spana på Sverige.


Klargörande
Nej.

Dagens låt: The Gun - Race With The Devil

Dagens citat: The best argument you can make against democracy is a five minute
conversation with an average voter. -Winston Churchill

En sista grej om FRA:


Kommentarer
Postat av: Gremly

Hahaha! Nej.

2008-06-18 @ 12:46:35
URL: http://gremlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0