Jidder

0-2 mot ryssarna. Ingen skam med det. De spelar lite som Holland, fullt ös framåt. Mot spanjorerna gick det så där lagom bra för dem, men mot ett Sverige som överlag såg trött och håglöst ut hade de riktigt roligt. Ska bli kul att se den kvartsfinalen, Holland-Ryssland, kan bli en av EMs bästa matcher. Jag är nöjd ändå, mest med att vi ens tog oss till EM. Tänk att lilla Sverige är med på den nivån nästan varje gång det beger sig, fantastiskt! Ryssland har för övrigt EMs yngsta trupp medan Sverige har den äldsta. Det såg man ganska tydligt igår. Kunde Lagerbäck & co. ha gjort saker annorlunda? Givetvis. Exempelvis kunde de ha vilat våra bästa mot Spanien. För att det resultatet skulle spelat någon roll hade vi varit tvungna att vinna. Kryss mot Spanien och vi hade ändå åkt ut på en förlust mot ryssarna så...

Fula Gubbar reste sig däremot som fågel Fenix ur askan igår och tvålade dit de ditintills obesegrade serieledarna med 3-0. Meriterad seger. Danne och Degen var de som visade mest i en ganska rolig match, även om det blev lite grinigt mot slutet. Motståndarnas Hussein fick ett frispel när Henke gjorde bort honom och riktade ett par amatörmässiga karatesparkar mot Henkes rygg. Rött kort, tack och god natt. Andra matchen i rad som vår motståndare åker på en utvisning. Fula Gubbar har ett helt kompani med rävar bakom öronen och de yngre motståndarna krackelerar under den psykiska press vi sätter dem.

Jag prövade att dela ut en komplimang igår. Det gick sådär. Kommer liksom inte naturligt för mig. Jag hörde själv hur det lät, som en sarkasmdrypande ironi. Usch för mig.

Snart långhelg igen, hipp hurra. Efter jobbet idag blir det antagligtvis en sittning på Våningen, imorgon grillning och ölning hos Kempe. Köpte 1.112 kg entrecote igår. Tänkte pröva att sopa i mig mer än vad jag gjorde på nationaldagen (0.8 kg).

Det är roligt och mysigt och så att det är ljust dygnet runt, men jag kan fan inte sova när det är på det här viset. Typ 3-4 timmar/natt, och när jag väl somnar så är det av total utmattning och tristess.

Dagens låt: Pantera - Mouth for War

Dagens citat: Okay, Lindsay, are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist. The world's first analrapist. - Tobias Fünke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0