Panikledigt

Mycket folk på jobbet, lite jobb att göra. Ställde frågan till chefen; "Är det okej om jag tar ledigt imorgon?". Svaret var väntat och välkommet; "Men givetvis". Så jag gör alltså helg, långhelg, idag klockan 16:30.

Har inte riktigt bestämt ännu hur morgondagen ska se ut, men en ovild gissning skulle vara att den kommer involvera såväl mjukglass som öl och sol. Tror jag ska börja med att tjava ner på byn och ta en macka och en kopp kaffe någonstans i solen, gå och handla lite kläder, smaska mjukglass och invänta lunchtid. Då ska jag nog nosa rätt på mina kollegor och göra dem sällskap på någon uteservering och beställa in ett par öl.

Ikväll har Fula Gubbar match igen. På grund av skada kan jag dock inte medverka på planen men jag ska ändå vara där och ta hand om det administrativa. Det vill säga betala domaren. Den sysslan hamnade på mig nu när herr Almström dragit sig ner mot fotbolls-EM. Märkligt när det spelas mer underhållande fotboll i Nacksta.

Dagens låt: Kataklysm - Under the Bleeding Sun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0