Hemma i trygga inomhus


Trampade ner på stan vid lunchtid i torsdags, hade tänkt leta rätt på nån att sitta med i solen och ta en öl eller två. Började sms:a lite med Kempe som lämpligt nog slutade vid just lunchtid. Så vid 13-tiden satt vi på hans balkong och stektes i solen efter att ha svingat förbi Bolaget och gjort var sitt betydande inköp. Vi skulle ju öla hela torsdagen och på fredag var det grillfest.

När klockan började krypa förbi 22-draget och ölen hade flödat stadigt under nästan nio timmars tid blev dock spelsuget för stort för den stackars Kempe och medan han styrde upp ett Rockband med sin norske polare Stig så bestämde jag mig för att det var dags att undersöka vad staden hade att erbjuda. Det visade sig att minsann fanns öl att tillgå där med. Först en stund på Svenssons och sedan en stund på Oscar. Så vid 3-tiden när det var dags att bege sig hemöver och man hade cirka 14 timmars ölhävande i kroppen var det med vingliga steg färden gick. Blev något överraskad när jag korsade parkeringsdäcket bakom Kulturmagasinet, ty där stod en prinsessa klädd i rosa balklänning samt tiara och såg förvirrad ut. Det var lite märkligt.

Väl hemma vid halv fyra på natten mellan torsdag och fredag kom jag på att den entrecote jag köpt för grillning dagen efter var fortfarande ouppskuren och omarinerad, så det var bara att ta fram kniv och skärbräda och förbereda den. Så här i efterhand var det kanske inte min allra bästaste idé, men det gick ju ändå väl.

Var lite segstartad på fredagen när det vankades öl och grill, kanske lika bra det. Var alldeles utmärkt skönt att sitta på Mannes bakgård och äta entrecote-skivor av varierande tjocklek hela eftermiddagen. Mycket trevligt sällskap. När så solen gick ner flyttade vi in kalaset till soffan. Vid halv ett på natten var jag dock helt utmattad och styrde kosan hemöver. Trevlig promenad förrsten, först ner för Södra Berget och sen upp på Norra. Varför finns det inte ett linbanesystem i den här stan?

Dagens låt: Lynyrd Skynyrd - Gimme Three Steps

Bara några timmar kvar till fotbolls-EM... Äntligen.

Två vackra vänner är nere på SRF. De lever renlevnadsliv där.



Kommentarer
Postat av: Gremlins

Älskar Lynyrd Skynyrd! Älskar sol och öl! Jag kommer att dö i sorg och tårar på jobbet instängd hela sommaren.

2008-06-07 @ 16:17:42
Postat av: fia

renlevnadsliv.. jo jag säger då det.. min kropp är för tillfället otroligt chockad över att klockan är halv 11 och den inte har fått något alkohol ännu :P

2008-06-09 @ 10:40:18
URL: http://pennylane.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0