A bloody steak and some fuckin' fries

Det är tur för lokalfotbollen att det stundar EM-slutspel på kontinenten. Hade spelaragenter och spioner varit på plats i Nacksta härom dagen så hade de nog plundrat Västernorrland på den talangpool som finns här. Fula Gubbar bjöd upp till klang och jubelföreställning med glass och ballonger när Tornbollz slogs tillbaka med hela 7-0. Starka nyförvärv som Anti-lop och Jalle dominerade tillställningen fullständigt redan från start och när väl det första målet kom så blev det ketchupeffekten.

Alla i Fula Gubbar höjde sig över mängden. Alla förutom en, det var jag. Jag var nog sämst på planen, motståndarna inkluderade. Kan till viss del skylla på att sprickan i revbenet hämmade mig något, fegade ur närkamper och ville inte springa över huvud taget, men allt jag gjorde var i stort sett misslyckat. Kan ha råkat pilla fram bollen för ett assist eller två, men det var i så fall ren och skär tur. Effe höll för övrigt nollan för andra matchen i rad. Kan vara en ny stormålvakt på gång där.

Igår var det fest här på jobbet. Jätteroligt då, inte lika kul nu. Jag har minst sagt underpresterat mer än vanligt hela dagen. Efter jobbet ska jag möta upp några polare för öl, mat och skitsnack på någon uteservering, men resten av helgen kommer att gå i lugnets tecken.

Dating nämndes på en av mina favoritbloggar nu i veckan. Jag tycker det är en lustig företeelse. När två människor går på en gemensam date för första gången så klär de oftast upp sig, är hela och rena och använder all sin charm, vitsighet och allt annat som kan tänkas imponera på sällskapet. Är inte det lite att sätta käppar i hjulet på sin egen cykel? Hur ska det någonsin kunna bli bättre liksom? "Ja Helge, du var ju helt fantastisk på vår första date men du har aldrig riktigt kommit upp på den nivån igen så nu skiter jag i dig". Men roligt.

Trevlig helg.

Dagens låt: Lasse Berghagen - Han tog av sig sin kavaj

Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

Oj oj oj, vilket låtval! Jag är lyrisk!

2008-05-31 @ 08:01:18
Postat av: Anonym

Ibland måste man överraska. ;)

2008-06-02 @ 09:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0