Den dagen

Besiktningsdagen. Imorse, 0740 hours, var jag och besiktade bilen. Det är varje år förenat med såväl oro som tillförsikt. Går den igenom, går den inte igenom? Jag har åkt på återbesiktning på allt mellan avgasvärden och mekaniska issues. Dessutom blir ju eländet skröpligare för varje år. Konstruerad -92 i Tyskland, direktimporterad till Sverige, årtal okänt. Jag har slutit ett avtal med mig själv, att det år den fallerar på ordentligt jobbig/jobbiga problem så ska jag lämna den på Bilbesiktningen och ta en till slumpvis vald bilhandlare och där införskaffa sprillans ny automobil med garantier och allt vad det innebär.

Den dagen inträffade inte idag. Bilen gick rakt igenom under den kortaste besiktning jag någonsin varit med om. Han knappt dricka upp det lilla kaffeshotet de bjuder på där innan besiktaren kom släntrade genom en sidodörr med bilnycklarna. "Jaha då kan du åka hem då, det där gick ju bra det". Kastade ett par blickar upp mot hörnen i taken för att se om jag kunde upptäcka några spår efter dolda kameror. Kastade mig sedan i bilen och skyndade mig därifrån innan de kom på andra tankar. Audin får leva ett år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0