Rock n' roll-lördag

Nej, det är det ju såklart inte.

Var uppe runt 6 imorse och vallade hunden. Fan vad kallt det är. Såg sen ikapp mina serier, Supernatural, Reaper och My Name Is Earl, och drack kopiösa mängder kaffe. Spelade lite. Devil May Cry 4 är duktigt mycket svårare på Demon Hunter än på Human om det var nån som undrade. Men det var det väl inte. Vid 12-tiden fick jag och Rolf sällskap på en timslång promenad uppe på Norra av Jontax medelst hustru. Hustrun fick äfven agera hundförare. Rolf har aldrig tidigare sprungit så mycket under en och samma promenad, det var bra fart under sulorna.

Strax innan vi nådde porten till trapphuset blev vi uppfångade av grannhustru. Hon är en sån där babbel-kärring, pratar på och på och på. Särskilt om hundar. Med hundar. Sammanfattningsvis snackade hon med Rolf i cirkus fem minuter, han "svarade" i ungefär 15 sekunder och fick sedan damp och sprang i cirklar. Hon blev glad ändå att hon fick snacka av sig lite, och det visade sig att jag fick karmapoäng där. Hade för mig att jag bokat tvättstuga idag (normalt bokar jag söndagar, som aldrig blir av eftersom jag ligger blåbakis med tokångest de flesta söndagar) och gick ner för att dubbelkolla detta. På väg tillbaka hojtar grannkärringen åt mig: "Är det du som ska tvätta nu?". Då var klockan strax efter 15. Mitt pass börjar 17. Så jag svarade att det var ett par timmar kvar tills jag kunde köra igång. Svaret från henne blev att jag kunde ta hennes pass, som var tiden fram till 17, för att jag hade en sådan förstående hund. Men se där, det var väl roligt det?

Do good things and good things will happen. Så var det där ett livsavgörande ögonblick? Absolut inte. Men nu hinner jag lätt med tvätten idag. Blir väl en 5-7 maskiner, beroende på hur jag arrangerar grejerna. Eller ja, arrangera hit och arrangera dit... Allt är ju 60 grader. Gäller bara att stuffa in så mycket som möjligt åt gången.

Kikade lite smått på Women's Cup-finalen mellan Umeå och Frankfurt på SVT. Goddamn damfotboll är ju snudd på paralympics. Snart, FA-cupfinalen, besök av Jontax + fruga, öl, chips.

Dagens låt: Death - Torn To Pieces

Kommentarer
Postat av: J-man

Devil May Cry 4 är ju hur kul som helst! Tack för en trevlig FA-cupfinalen, öl, chips och DMC 4 kväll.. Det får vi göra om...så fort det bara går. Höres

2008-05-18 @ 09:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0