Trasig inifrån och hela vägen ut

Det här blir ett lite långt inlägg. Så blir det när man inte orkar skriva på helgerna.

Måndag. Tröttdag. Helgen var såväl bedrövlig som underhållande. Först underhållande och sedan bedrövlig. I exakt den ordningen, utan prutmån.

I fredags var det grillning hos Kempe. Han, hans sambo och jag. Räkmacka, grillat, öl, cider, glass, whisky. Hade tänkt jag skulle vara hemma i rimlig tid med tanke på att det var kick-off klockan 9:30 morgonen efter. När Kempe plockade fram Trivial Pursuit: Star Wars Edition kände jag mig nödgad att revidera min tidigare planering. Småfull och helglad sopade jag banan med mina motståndare. Jag kan mitt Star Wars. Vandring hem i strilande duggregn som övergick till ohämmat skyfall när jag var cirka 10 minuter från trappuppgångens moderliga omfamning. Typiskt.

Lördag. Avspark 9:30. Kände mig ganska pigg och alert, även om jag i vanlig ordning var orimligt förvirrad när alarmet ringde klockan 7:00. Mycket spring i benen, första matchen gick bra. Innan den andra börjat så hade dock en oförutsedd stelhet smugit sig in i muskulaturen. Genomled dock match #2 på ett acceptabelt manér. När match #3 stod för dörren kände vi dock en kollektiv kill me now-sensation i laget. Gick dock in och dominerade fullständigt. 5-0 skrevs segersiffrorna till, och detta på endast 25 minuters spel.

Hem och duscha. Äta lite. Kempe dök upp någon timme senare med sin PS3-kontroll i högsta hugg. Gaming och öldrickning tog vid. Efter en stund ville han dock övergå till Star Wars-studier i proaktivt syfte, nästa Star Wars-TP skulle han minsann inte få pisk! Sagt och gjort. På med A New Hope. Fram med fisun. Här ska lekas Star Wars: Dryckesspelet. "I have a bad feeling about this". Ner med ett shot. "May the force be with you". Ner med en till. Och så vidare. Efter två filmer, A New Hope samt The Empire Strikes Back, var vi redigt packade. Taxi ner till stan, Dismember skulle spela och vi hade biljetter. Kempe ville ner i god tid då någon polare till honom lirade i ett av förbanden. Det skulle visa sig att det förbandet var bättre än huvudakten. Uj så besviken jag blev på Dismember. Ledsen i ögat-besviken. Promenad till Max. Skjuts hem av Kempes sambo. Much love.

Söndag. Kallsvettningar, muskelvärk, huvudvärk och själavärk, parkerad som en säck potatis i soffan.
Det är nu måndag och min kropp hatar mig fortfarande. För att spetsa till det hela lite grann så gick jag på gymmet och lyfte lite efter jobbet. Imorgon - innebandy. Onsdag - korpenmatch. Torsdag - gymmet igen. No mercy.

Fick även beskedet att nya Devil May Cry har skickats till mig från andra sidan Atlanten. Funderar även på att köpa GTA 4. Det kan bli en hel del spelande framöver, dansa regndansen med mig denna sommar!

Dagens låt: Nirvana - Lithium


Kommentarer
Postat av: B.

Du blandar groggar med bollar i en underlig och härlig konstellation.

2008-05-06 @ 09:12:57
URL: http://svartblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0