Den tomma sidans tyranni.

Hade gett mig fan på att det ska till ett inlägg här idag. Men att prestera under press, även om sagda press är mitt eget påfund, är ingenting jag är bra på. Däremot har jag ett väldigt behändigt tillvägagångssätt när det väl krisar. Jag väntar till sista minuten med att göra vad som nu ska göras. Anledning är lika enkel som genial; väntar man till sista minuten med att göra något tar det bara en minut att göra det.


Tillbaka till inlägget. Jag har nu i flygande fläng bestämt mig för att jag ska skriva om något jag väldigt sällan skriver om. Flickor. Män är från Mars, kvinnor är från vettet.


Jag försökte mig på det här med förhållande i höstas. Det gick väl, för att uttrycka sig i milda ordalag, sisådär. I början var det ganska kul. Mycket liggning och så där. Allt vad tiden gick så blev jag dock mer och mer varse om att även om det var mycket liggning så var det fortfarande i samma vagina gång efter annan. Då blev det lite jobbigt. När det dessutom började talas om samboliv så blev det riktigt struligt i kupan. Konstant torr mun, hur mycket öl jag än drack dröjde sig muntorrheten kvar. Men onykter blev jag ju så det var inte helt bortkastat.


Nog utsvävningar. Ska korta ner historian, samt censurera den, så jag inte framstår i allt för dålig dager. Sambosnacket, följt av en fråga som löd i ungefärliga ordalag "hur känner du inför ett eventuellt kyrkligt bröllop?" fick mig att plocka fram telefonen och blåsa iväg ett kort och koncist sms. Det löd i exakta ordalag "Det är slut, jag varken vill eller kan ha ett sånt här förhållande. Vi skulle kunna prata om det men det gör ingen skillnad". Hon ringde ett par gånger men jag avböjde att svara. Det gäller att vara pragmatisk. Vi hade kunnat prata om det till dagars slut men det hade ändå inte gjort någon skillnad så då är det bättre för båda parter att använda tid och energi till andra saker, som att exempelvis leta rätt på ny aktivitetspartner. Vilket jag också gjorde, men det är en annan historia för en annan dag.


Allt är som sig bör.







Kommentarer
Postat av: B.

Du blandar som vanligt text och bild på ett roligt sätt.

Det får mig att fråga: Har du svart bälte i att googla fram bilder?



Big L frågar dessutom från soffan: Tycker han om rosa?

2010-03-03 @ 20:52:12
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: fröken wiklund

hahahah jadu, vad ska man säga?

2010-03-04 @ 09:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0