En bra måndag

Tänk att det trots alla bistra prognoser trots allt visade sig bli en rätt okej måndag. Tjavade efter jobbet förbi en god vän som även han jobbar inne i stan och bor uppöver Haga. Med träningsväska över ena axeln och en dammsugare insvept i svart sopsäck över den andra chippade jag med ostadiga steg över den något hala Storgatan in i butiken där han jobbar. Redan där, efter en promenad på cirka 2 minuter och 15 sekunder, kan jag med lätthet konstatera att han och jag ska dela på en taxi norröver. Han överväger detta i något som närmast kan beskrivas som negativ tid och vips så sitter vi båda i en taxi framförd av en något korpulent mustaschprydd herre som antagligen marinerats i after shave under en betydlig del av sitt liv.

På väg hemåt kommer vi snabbt överrens om att kvällen med största fördel fördrivs i sällskap; han, jag, 10 öl och en påse lättsaltade low fat-chips (man tänker ju på vad man stoppar i sig) framför United-Fulham. Sagt och gjort, jag susar ur taxin, hem, fort som fan, dammsuger lyan med min nya renhållningspjäs, och därefter är det öl, chips och fotboll nere på Kungsvägen. United vann, min lya är nystädad och jag har sopat i mig öl.

Det var en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0