How bedrövlig can you get?

Jag var i Stockholm i helgen. Det var en stund sedan det senast begav sig och den här helgen påminde om varför. Vi kan snabbt lämna en relativt odramatisk fredag därhän och endast fokusera på lördagen. Manson-dagen. Den började i någorlunda bra tempo och med en generellt fin nivå på egentligen allting. Jag skulle från Södermalm till Västra Skogen via någon av Systembolagets butiker. Jag valde den i Solna Centrum då antalet människor inne i stan var långt över vad jag skulle klara av under en längre period och det förhoppningsvis skulle vara något glesare i stolta AIK:s hemstad. Ack så jag bedrog mig. Det var knökfullt med folk i Solna Centrum och även mer så inne på Systembolaget. Alla kassor var öppna och alla kassor hade en kö som såg ut att vara åtminstone 3-4 kilometer lång. En praktisk omöjlighet naturligtvis, men rent mentalt var de så långa.

Med så många människor och så många glasflaskor på samma ställe så händer naturligtvis olyckor. Medan jag stod i min mentalt kilometerlånga kö hördes ett skarpt KLIRR! följt av ett något dämpat splooosh..!. En hugad vinspekulant till vänster om mig log brett och vände sig hastigt mot varifrån ljudet kom och lyckades med denna rörelse använda sin ryggsäck som buteljvältarexecutor  och genast small det igen, denna gång tre snabba KLIRR! i följd. Oj så pinsamt, verkade den hugade vinspekulanten tycka, och hastade genast iväg mot andra sidan av butiken för att förhoppningsvis få åtnjuta en stunds anonymitet. Efter vad som kändes som två livstider senare hade jag äntligen blivit färdig med mitt inköp; 8 flaskor Staropramen till Litenarg och Kräkan samt 6 buteljer Heineken och en kvarting vodka till mig. So far, so good.

Iväg det sedan bär mot förfest någonstans runt Gullmarsplan, hemma hos syntaren David. Jag vill dra mig till minnes att det var en trevlig filur. Han hade hur som helst en projektor som han aftonen till ära använde till att visa Manson-videos. Nu börjar det bli riktigt dimmigt, jag är inte säker på hur länge vi är där, eller hur vi tar oss därifrån till Hovet där MM ska uppträda. Det råder visst tvivel bland mina dryckeskamrater huruvida jag är i form att ta mig in. Det visar sig, såklart, vara falsk oro, jag vet minsann att föra mig som en riktig herre när det gäller. Efter en stunds vistelse inne på Hovet, medan något förband eller motsvarande spelar och sjunger käcka visor, bestämmer jag mig dock för att det minsann finns bättre saker att göra i Stockholm en lördag kväll. Sagt och gjort, jag vänder på klacken och tjavar ut i Stockholmsmörkret. Skavsår, ångest och en bortslösad biljett senare är det söndag morgon. I have done it again.

Näst på tur står KoRn i februari. Hurra hurra.

Dagens låt: Black Label Society - Concrete Jungle

Kommentarer
Postat av: A

Du sket i manson för en praktfylla gud vet var? Illa illa, jag finner knappt ord.

2007-12-17 @ 18:54:00
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: B

Livet som törstig slutar aldrig att förvåna.

2007-12-17 @ 21:19:22
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: miss penny lane

vilken fin och censurerad version av lördags kvällen. Jag kan tillägga vissa saker som herrn kanske tappade bort i dimman?

2007-12-17 @ 21:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0