Jävla snorunge

Det är jag det. Snorig som få. Lite ont i halsen också, dock ingen feber, vilket innebär att jag genomlidit dagen på arbetsplatsen. Börjar susa lite grann i öronen också, kan bli en rejäl förkylning det här, spännande!

Ganska typiskt, när man för en gångs skull håller sig sober en helg (4 öl + en whiskey på lördagen) så blir man sjuk. Kanske är så enkelt som att jag fysiskt behöver alkohol i systemet för att fungera? Vi får se efter nästa helg. Då ska jag vara hundvakt åt Roffe och därmed avhålla mig helt och hållet från alkoholhaltiga drycker.

De i Sundsvall som inte var på Big Comedy i Tonhallen i lördags är losers. Allihopa. Utan tvekan. Hur kul de än hade så var det inte lika roligt som på Tonhallen. Johan Rheborg, vilken förman. Skönt att de även hade med Härenstam. De körde ju på 9 komiker med 10 minuter var "utan paus". Men si, så var det inte. Härenstam var ett break från allt roligt han. Jag är ett stort Betnér-fan, men tyckte inte riktigt att han kom till sin fulla rätt i det här formatet. Å andra sidan så körde han ju i princip samma material som när jag såg honom senast i vintras.

Verkar även som en nationell Engla-hysteri har brutit ut. Det skickas sms och mail kors och tvärs som man ska skicka vidare hit och dit och även på diverse bloggar dyker det upp mer eller mindre kreativa vis att hedra hennes minne eller nåt. Ja men eller hur. För jag kände ju henne och hon var det enda barnet som blev bragt om livet just den dagen. Tragiskt och orättvist? Ja, verkligen. Gärningsmannen har i min mening förverkat sin rätt till fortsatt existens. Anledning till landssorg och kollektiv kedjebrevsmani? Nja.

Just in case:


image81


Kommentarer
Postat av: Lillan

Hörrö grabben! Hur går det i busbacken nu på vårkanten? Saknat dig på msn:en!

2008-04-15 @ 08:27:46
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0