Livet blandar och ger

Oooh jag bloggar hemifrån! Det händer inte ofta. But why? Jo, oftast har jag bättre saker för mig hemma, typ spela nånting, sova eller äta. På jobbet är det ytterst sällan jag spelar, sover eller äter och det finns således tid över för bloggning.

Till saken. Ibland är det värt att gå på djupet med saker. Undersöka varför en viss händelse inträffar eller varför en människa säger konstiga saker. Ibland ska man inte göra det. På min deklaration för 2007 stod det att jag ska få tillbaka drygt 13 000:-. Det är en rätt typisk sak att inte gå på djupet med. Snabbt fram med mobilen, panga in numren och skicka iväg. Klappat och klart! Det var den bra saken. Men som sagt, livet blandar och ger.

Idag på innebandyn kunde jag skönja vissa våldstendenser riktade mot min person. En klubbspets som skickades in rakt på familjejuvelerna och en axel rakt i plytet så blodvite uppstod är klara signaler. Att samma människa låg bakom båda attackerna får min paranoia att börja spira. Jag kan få anledning att återkomma om detta, men jag hoppas att så icke är fallet. Flumberg, I'm on to you!

Det finns en massa saker jag borde göra just nu. Handla mat. Diska. Städa. Klassikerna. Det kommer dock inte att hända. När jag publicerat detta tar jag plats i divanen och spenderar tiden med Heavenly Sword tills Champions League-matcherna börjar 20:45.

Kommentarer
Postat av: Gurra

Jag har alltid sagt att den där Flumberg är en jävla typjävel! Han är antagligen sur för att du är bättre på innebandy.

2008-04-09 @ 13:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0