Ny vecka, samma skit

Hej köttdocka, talande apa.

Ja okej kanske inte samma lika då det infaller lite oförtjänt religiöst motiverad ledighet i dagarna. Man tackar och tar emot. Jesus dog för våra synder, men for till himmelen för extra röda dagar?

Idag börjar även en tävling här på arbetsplatsen. En lagtävling. Jag är genrellt sett avigt inställd till lagtävlingar eftersom min framgång då beror även på andras prestationer. Just den här gången är det dock skit samma då förstapriset är ett par dagars vistelse på Sveriges baksida, Göteborg. Där heter alla Glenn, roar sig på Liseberg och luktar räkor. Så det så. Det är alltså inte en tävling jag är intresserad av att vinna och ger därmed själva fan i att anstränga mig "det lilla extra" för att vinna den. Så kan det gå i lagtävlingar.

Apropå lagtävlingar så ska jag sparka-och-springa en fotbollscup på lördag. Tävlingsmomentet är inte ens sekundärt där, de större anledningarna till mitt deltagande är motion och att det ska bli jävligt roligt att sparka boll med gänget. Senare på lördag kväll ska jag gå och se Dismember uppträda. Kul kul. Med tanke på att första matchen spelas klockan 9:30 på morgonen och att det är minst 3 matcher à 25 minuter jag ska ta mig igenom så finns det viss risk för fysisk kollaps framåt småtimmarna. Den som lever får se.

Dagens låt: Opeth - The Funeral Portrait

Kommentarer
Postat av: Ulrika Karlsson

Ansträng dej o kom till Göteborg! Kan faktiskt vara kul att tillbringa en kväll på Liseberg! Jag kommer o umgås med dej om du kommer hit! Mvh. Kusinen från Sveriges baksida!! (:

2008-04-28 @ 23:37:21
Postat av: jesus

neheej, dom luktar faktiskt FISK i gbg inte räkor.

alla heter glenn, alla heter glenn, alla heter glenn i göteborg.
alla luktar fisk, alla luktar fisk, alla luktar fisk i göteborg.. och så vidare.

2008-04-29 @ 13:20:43
URL: http://pennylane.bloggagratis.se
Postat av: jesus#2

....alla kastar sten, alla kastar sten, alla kastar sten i göteborg.

2008-04-29 @ 13:24:28
URL: http://pennylane.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0