Valet, kvalet och princesstårtor

Det finns två måsten här i livet. Man måste välja och man måste dö. Allt annat är valbara moment. De flesta löser dock sig själva av ren överlevnadsinstinkt. Jag väljer att äta och andas så jag får leva och jag väljer att arbeta så jag får pengar. Sådana val, de livsviktiga, löser sig själva mer eller mindre av sig själva, medan de mer triviala valen däremot föranleder prognosticering av möjliga konsekvenser och kan i vissa fall även utlösa mild beslutsångest.

De val jag nu finner mig ställd inför är av högst trivial natur och jag måste därmed lägga viss eftertanke på hur jag ska fatta dem. Det hänger jag upp mig på. Varför ska de livsviktiga valen gå av sig själva medan de simpla kräver att jag engagerar mig? Oh sweet irony.

Apropå ironi. Idag fick min arbetsplats en utmärkelse som bevis på att den är den bästa inom SEB-koncernen på friskvård för sin personal. Detta firades med ljuvligt gräddig och hälsosam princesstårta. Då jag är en man med väldigt förvirrade principer och prioriteringar hoppade jag över denna skenheliga process och gick istället för att spela femkort med tre andra rakryggade medarbetare.

Kom ihåg barn, moral är bra, men dubbelmoral är två gånger bättre.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Nu känner jag igen dig igen. Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Du roar mig fortfarande W!

2008-04-02 @ 21:50:37
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0