Music, maestro!

Gick ensam på lunchpromenaden idag med musik susandes genom öronen. Kom att tänka på hur mycket mer intressant det var att köpa musik förr. När jag gick på mellan- och högstadiet gick nästan alla surt förvärvade pengar till LP-skivor. Med tiden så blev det en ganska imponerande samling, har ungefär 98% av all vinyl Iron Maiden släppt fram till och med No Prayer for the Dying, maxisinglar inkluderade. Det inköp jag dock minns bäst var när jag fick loss Black Sabbath's Born Again för en tjuga. Blev för några år sedan erbjuden en aktningsvärd summa för hela kalaset, men icke! Kommer aldrig låta mig skiljas från mina kära vinylskivor. Att jag inte lyssnat på dem drygt 10 år är ovidkommande. Ska sanningen fram så har jag vare sig LP- eller CD-spelare hemma. Eller ja, jag har naturligtvis CD-spelare i datorerna men de har aldrig känt en musik-CDs beröring. Ska ännu mer sanning fram har jag inte köpt en skiva under innevarande millenium. Allt och lite till finns ju tillgängligt för nedladdning. Omedelbar tillgång till inget pris är något som musikbranschen har svårt att konkurrera med. Man kan tycka vad man vill om det, men så länge jag får hem gratis musik ögonblickligen så kommer det vara stört omöjligt att övertala mig om att ändra beteende. 

Nu har min lunch varit slut i cirka 20 minuter så jag ska minsann ta och se upptagen ut en stund. Till 15:15 närmare bestämt, då lämnar vi bygget för dagen.

Dagens låt: Machine Head - Davidian


image57

www.istheshit.net 

Kommentarer
Postat av: gremlins

Det låter inte helt osoft faktiskt. Jag borde prova, drar genast ihop en vinkväll med jäntorna.

2008-02-21 @ 18:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0