Brinner i kylan

Trött, huvudvärk och ont i halsen. Gråväder, slask och is. Lite pengar på kontot, ingen öl i kylen och ingen rom i barskåpet. Det här ser ut att bli en sån där typiskt obra vecka. Helgen var dock trevlig. Höll löftet till mig själv och satt hemma och lirade hela fredag kväll och natt med några Heineken som enda sällskap. Lördagen spenderades på Hotell Södra Berget med släkten från Sveriges baksida (Västkusten för er som hyste någon tvivel). En mycket trevlig tillställning med en respektabel mängd öl, en smaskig middag och senare på natten ännu mer trevliga mängder öl och allmänt skitsnack på ett av rummen. Åtnjöt även den stora lyxen att bli välsignad med ett eget hotellrum. Av någon anledning sover jag som allra bäst när jag sover på hotell. Hävde även ur mig löfte om att göra ett besök där nere nu till sommaren. Ska nog försöka passa in det i samma veva som jag är i Göteborg och kollar på Iron Maiden där i juli.

Den här veckan måste jag sova så mycket det bara går. Till helgen kommer nämligen fyra vänner från Finland på besök och då blir det en alkoholresa av legendariska mått. På något sätt måste jag se till att ha några kartor öl, nån flaska tequila och givetvis minst en flaska rom hemma. Deras bidrag till buffén blir fisu, en finsk häxbrygd som i princip är finskt hembränt med krossade Fisherman's Friend i. Drack sånt när vi besökte dem för cirka ett år sen och det blev rejält korsdrag i skallen när man svepte i sig den. Serveras fryst för övrigt. De skulle även ta med sig något som kallas horna, vägrar säga vad det är och jag har inte en aning. Om någon läsare sitter inne med info angående detta så är jag angelägen om att ta del av den.

Noterar även med skräckblandad nyfikenhet att ett av mina psykotiska ex har hört av sig igen. Undrar lite smått vad det kan leda till den här gången...

Dagens låt: Monster Magnet - Space Lord

Kommentarer
Postat av: Lillan

Du lille vän, du glömde ju VODKAN!
Ni kanske kan leka tre-steg-med-kniv eller någon annan av finlands nationalsporter.
Saknat ditt skrivande.

2008-01-15 @ 12:25:23
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Miss A

Horna är ett finskt Black Metal band, sirru!

2008-01-17 @ 15:46:45
Postat av: W

Miss A:
I know, men när jag konfronterade mina finska vänner med detta faktum insinuerade de att det minsann är något annat också. Får väl se nu till helgen hur det förhåller sig med den saken.

2008-01-17 @ 17:23:04
URL: http://romochcola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0