Leda

Det är inte helt underbart och fantastiskt att vara hemma sjuk från jobbet, snarare tvärtom. Det som kan vara trevligt med att vara hemma sjuk är att man har möjligheten att sova ut om morgnarna. Så är dock icke fallet med en förkylning av denna kaliber. Vaknade strax innan åtta imorse med en mun som kändes igenklistrad, hopsvetsad och ungefär lika härligt fuktig som en vindig och solig dag i Gobi-öknen. Jag har haft dagar med bättre starter än så.

Så den första "fördelen" med att vara hemma från jobbet gick upp i rök rätt så omgående. Det blev inte mycket bättre varpå tiden gick heller. Även om man vissa eller de flesta dagar på jobbet sitter och önskar att man kunde vara hemma istället så är det ju ingen höjdare när man är sjuk. Orkar inte titta på film, orkar inte spela längre än 30 minuter åt gången och sover man för mycket så blir det ju stört omöjligt att få ordentlig sömn på natten.

Vad då göra en dag som denna? Tja, jag har druckit kaffe, blött näsblod, legat i soffan, snusat, blött lite mer näsblod, spelat lite till och från och så har jag legat i soffan en stund till. Fantastiskt ospännande. Har även hunnit med att dammsuga och diska, så helt värdelöst bortkastad har ju inte dagen varit. Dock, om 2008 fortsätter på inslagd linje med oproportionerligt mycket bedrövligheter så är det inte omöjligt att jag går i ide och inväntar 2009.

Dagens låt: Otep - Possesisson

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hoppas du är bättre till helgen!

2008-01-08 @ 23:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0