Ledighet kräver sin tribut

Långa helger och korta arbetsveckor är trevligt. Det kan också vara hälsovådligt. Jag stod ut över såväl jul- som nyårshelg och allt det innebär med ohälsosamt leverne med mera med endast en lättare förkylning som påföljd. Var lite småkrasslig och hade svårt att sova i slutet av förra veckan, blev exempelvis endast lite drygt två timmars sömn mellan torsdag och fredag. Vilket var rätt intressant med tanke på fredag kvälls aktivitet; direkt från jobbet till Svenssons, middag plus några kalla och därefter bio. Tur att filmen var suverän, annars hade jag nog somnat i biofåtöljen. Det gick hur som helst bra och resten av helgen var rätt lugn. Nu har dock allting kommit ikapp mig.

Dagen började som vanligt, måndag morgon, klockan ringer och jag förstår ingenting av vad som händer. Snörvlar, snyter mig 2-3 gånger, borstar tänderna och styr något försenad kosan mot arbetsplatsen. Känner mig något svag och frusen trots att temperaturen ligger runt nollstrecket. Väl framme på jobbet slår jag mig ner framför datorn och ska köra igång arbetsveckan då jag plötsligt känner mig oväntat varm runt munnen. Drar förstrött baksidan handen över mun och haka varpå jag upptäcker att jag blöder näsblod som en galning. Kvickt in på herrarnas för att snabbt kontrollera situationen och köra upp en papperstuss i vardera näsborre. En sådan bra start på dagen! Försöker jobba på som vanligt men känner rätt omedelbart att det inte fungerar. Folk pratar med mig men jag begriper inte vad de säger. Stirrar på mail från kunder och intressenter men förstår ingenting av vad som står där. Håller ändå ut till lunch och går därefter hem och sover en stund.

Nu är det måndag kväll, jag är nyvaken, snorig, har huvudvärk och känner mig rent allmänt som ett vrak. Ska nog spendera en stund i ett varmt bad, kryddat med badsalt och självömkan. Har en halv grillad kyckling i kylen. Hurra.

Dagens låt: Mustasch - Double Nature

Kommentarer
Postat av: Lillan

Jag tror att det beror på att du springer för lite i backen upp mot haga ja.
Så du är sjukling! Din stackare.. dock så vet jag fler. Grym dagens låt.

2008-01-07 @ 20:03:30
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0