New year, same shit.

2007 har dött, länge leve 2008. Allting svämmar över av listor, året sammanfattas alfabetiskt, kronologiskt och ibland även helt slumpmässigt. Varför? För att vi ska påminnas om vad som hände? Har jag glömt bort något så vill jag antagligen inte bli påmind, man glömmer ju saker för att de antingen inte är viktiga eller för att hjärnan helt enkelt selekterar bort skiten på grund av anledning. 2007 var ett bra år för mig. Inte fantastiskt, men inte heller katastrofalt. Ett bra år. Lagom. Mellanmjölk. Några besök här och där, först i Helsingfors där jag och mina polare bodde på Västeuropas sämsta vandrarhem och åkte svarttaxi med en finsk somalier från Sverige. Var även ner på bubbelgumsfestivalen i Hultsfred och höjde medelåldern med cirka 3.5 år. Aldrig mer. Var även nere i Amsterdam en vecka i oktober för att upptäcka Västeuropas bästa café/bar, Mulder.

2008 då, hur kommer den rackarn att utveckla sig? Tja, det blir ju vad man gör det till. Först och främst ska jag försöka ha en grå månad. Mars verkar lovande. Januari och februari är hopplöst förlorade på förhand, men mars ska nog fungera om jag får lite medvind. Har även tänkt dra in en storvinst på Lotto, Triss eller motsvarande verksamhet. Vill göra någon resa eller två också, kanske dra iväg nånstans framåt vårkanten. Dublin i maj eller juni vore något. Återkommer om det. Warhammer online släpps 2008. Det är både bra och dåligt. Bra för att jag en längre stund sett fram emot att pröva ett nytt MMORPG men också dåligt för att om det är så bra som jag hoppas och tror så kommer alldeles för många timmar försvinna framför skärmens hypnotiska och rogivande ljus.

Dagens låt: Devildriver - Devil's Son

Kommentarer
Postat av: Lillan

Oj vilken sammanfattning. Glad att du är tillbaka i bloggvärlden igen.

2008-01-02 @ 17:09:21
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0