Plyschormar och stavgångare

Idag lärde jag mig en ny funktion här på jobbet, ett litet program/databas som heter ORMIS. Ormis skulle kunna vara en söt liten grön plyschboa eller nåt annat trevligt i den riktiga världen, men där jag jobbar betyder det Operational Risk Management Information System. Det var det mest antipedagogiska program jag någonsin varit tvungen att befatta mig med. Ärendet tog cirka 40 minuter att registrera och få ivägsänt till min chef (och jag är inte riktigt säker på att allt gick rätt till...). Det gällde en kompensation på cirka tusenlappen. Känns rätt bedrövligt och nu har jag därför bestämt mig att spendera en stund åt bloggskrivning och -läsning.

Apropå ingenting bor det många stavgångare i mina trakter. Jag avskyr dem något så fruktansvärt. Antingen så går de med en sån där självrättfärdigad hurtigkick i steget och svänger stavarna som den värsta betong-tarzan eller så släpar de stavarna efter sig i backen och går med böjd rygg och ser mest ut som de har med sig stavarna på grund av någon förvirrad pliktkänsla. Jag avskyr båda arterna lika mycket. Värst av alla är dock de som färdas i flock. Helst inte på trottoaren heller, för där kan ju inte alla gå i bredd och kackla med varandra om vad det nu är för oväsentligheter stavgångare kacklar om. De kacklar nog på i en förhållandevis aktningsvärd volym, ty ibland när jag använder mitt signalhorn för att skingra skocken så händer ingenting. Sådant bidrar endast till att ytterligare elda på mitt hat. Jag längtar till den dag då det införs skottpengar på stavgångare. Då ska jag genast införskaffa stridsvagn eller annat aggressivt fordon.

Jag måste göra en massa saker idag. Städa. Diska. Handla mat. Handla sprit. Tvätta. Jobbigt, jag som har tagit hem en massa olika serier jag vill titta på.

Dagens låt: Rammstein - Laichzeit

Kommentarer
Postat av: Lillan

Kan du inte komma och städa åt mig med??

2008-01-16 @ 17:10:10
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Lillan

Ska vi ta en svängom du och jag.. *ler*

2008-01-16 @ 18:06:55
URL: http://sandsten.blogg.se
Postat av: Lillan

MSN = epostadressen

2008-01-16 @ 18:08:02
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0