Vardagsångest

Att jobba till klockan 18:00 tillhör inte precis kategorin "saker jag tycker om att göra". Ingenting att se fram emot idag heller, bara misär. Mitt kök ser ut att ha blivit våldtaget av Sophögen i Fragglarna (kommer du ihåg den serien kanske du kvalar in på 30+ en fredag), det ligger kläder, kuddar och allehanda lösöre spritt över hela lägenheten och Miss Grenade verkar ha lämnat fläckar på parketten efter sitt besök. Hon brände definitivt en av mina kastruller till svärtans mest extrema gräns. Vad var det bra för din gamla hippie? Jag har heller ingen mat hemma och kombinerat med min överenskommelse med mig själv att äta mindre skräpmat så innebär det att jag bör besöka lik-ICA om jag vill få något i mig ikväll. Ponera att jag gör det besöket. Ponera att jag orkar med att röja upp i köket. Ponera att jag då är på så uselt humör så minsta lilla motgång kommer att få mig att slå sönder närmsta lösa pinal. Ponera att jag tappar skärbrädan på tårna. Jag blir upprörd och bitter redan nu, 40 minuter innan det ens är dags för hemgång. Det är mycket snö ute, vill inte ens föreställa mig hur besvärligt det kommer bli att gå uppför Busbacken i den här vita skiten. Utomhus, vilket jävla påfund.

Sånt där får man stå ut med emellanåt. Ta lite vardagsskit mellan varven. Imorgon är det fredag igen och då blir det andra bullar. Känns som det varit mycket fredag på sistone. Det är bra. Synd bara att man så fort vänjer sig vid arbetsveckor som innehåller max tre arbetsdagar. Snart är de fem igen. Konstant. Skoningslöst. Vad är nästa anhalt på lyckans väg månntro? Alien versus Predator 2 med Jontax imorgon i alla fall. Det blir nog trevligt, 20:45-föreställningen är bokad så det hinns med öl och mat på Svenssons innan slakten börjar. Kanske kan bli en försiktig utgång efter filmen också om humöret är det rätta. Jontax och jag brukar vara så skötsamma när vi svängar bägare tillsammans, knappt några idiotier alls.

Nu är det knappt 30 minuter kvar till hemgång och jag känner mig åter betungad av kvällens ofrånkomliga misär.




image15

Kommentarer
Postat av: B

De säljer amfetamin och morfin på navet.
Den första drogen används i skapande syfte.
Den andra motverkar ångest som den första ger.
Som du märker levererar jag svaren på dina problem.

2008-01-03 @ 18:29:54
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Ms Bombi

Vadå fläckar!?!?!? Kastrullen kanske jag kan klandas för, jag försökte ju koka soppa på en spik, men fläckar på parketten, no way José!

2008-01-04 @ 08:18:43
Postat av: B

Du är en medioker bloggare.

Nya inlägg dyker upp lika sällan som löneförhöjningar.

2008-01-07 @ 16:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0