Det här, det där samt resten.

Det är inte alla torsdagar man har möjlighet att avnjuta en stillsam lunchöl i arbetande kollegors sällskap. Det blev till och med två stillsamma lunchöl i kollegors sällskap.

Idag var dock just en sådan dag.

Det är inte heller alltid man sammanstrålar med en vän just som kollegorna lämnar lunchstället för att återgå till gängse sinnesavtrubbande arbetsrutiner. Det är inte heller alltid man kan övertyga just denne vän att göra en stackars ensam semestrande fritidsalkoholist sällskap en stund efter att maten är slut för att avnjuta en öl eller tre under julisolens förtörstande bestrålning.

Idag var dock just en sådan dag.

Idag har hittills varit en bra dag. Klockan börjar ticka mot tre på eftermiddagen och redan har jag hunnit med en mängd aktiviteter.

Spelat? Ja.
Varit folkskygg på stan? Ja.
Umgåtts med goda vänner? Ja.
Druckit öl? Ja. Oh ja.
Påmint en ny bekantskap om ett roligt ord som hitintills varit okänt för vår civiliserade tid? Ja.
Hjälpt en stackars förvirrad man att leta efter hans vigselring i höggräset i Busbacken? Ja.

Hur kan då en så subtilt fantastisk dag som denna bli bättre? Tja, däri ligger mysteriet. Jag kan ju naturligtvis fortsätta med ölintaget, men risken är då överhängande att jag peakar vid 19-tiden i afton. På sätt och vis vore ju det en välsignelse då jag vid 13-tiden imorgon ska rapportera in för en fredagslunch nere på stan. Det är en märklig sits jag befinner mig i just nu. Märkligt är i detta fall bra. Livet är bra. Kvällen kommer att bli lugn.

Det glider dock moln på alla himlar. Varför accepterar inte krögarna kort på Gatufesten? Varför? Kan det finnas ens en halvbra anledning? Skit samma egentligen, så länge bankerna har sina bankomater fulltankade så är det väl ingen större katastrof. Men ju fler automater som får slut på cash desto större blir ju belastningen på övriga och hipp happ hane så är vi inne i ond cirkel av kontantbrist.

Härnäst på det icke-schematiska schemat; 7-gradig Heineken och Overlord - Raising Hell.

Oh jag glömde nästan att jag ska bjuda på några bilder också. Here ya'll go.

Bjuschan!




Stolpluder. You figure it out.




Strandtomten i Jamtlann.




Sauna i Jantlann. Det är inte bara finnar som gillar att svettas i underdimensionerade träkonstruktioner.





Baksida i Jamtlann. Stora stygga skoga.




Vy från högsätet ner mot flottarrännan.





Grävling.




Dagens låt: Nick Cave and the Bad Seeds - The Curse of Millhaven

Dagens citat: Compared to war all other forms of human endeavor shrink to insignificance. - General George Patton Jr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0