Igår var då idag är nu.

Grillad mat och öl i goda vänner sällskap är ofta en bra idé. Extra mycket så när det dyker upp något så exotiskt som en utsocknes vän. J.D. har tagit sig hela vägen till Sundsvall från Stockholm för att göra en blixtvisit på Gatufesten denna lördags afton. Vi hade en lite lätt förkrökning medelst grillning hos Kempe igår. Ölen flödade i en mycket strid och stark ström, en kontrollräkning så här dagen efter avslöjade att den flödade inte mindre än 20 gånger.

Framåt 2-draget började det bli läge att vagga hemöver. J.D. och Mackan hade redan bestämt sig för att de skulle inspektera utelivet i området utanför själva Gatufesten och då Lotta gjort kväll så var det bara jag och Kempe kvar i soffan. Promenaden genom staden var en förhållandevis intressant upplevelse. Överserverade människor i alla åldrar, former och färger vinglade åt alla håll och kanter. Det mest minnesvärda mötet inträffade längs Hagavägen. Tyckte mig höra ett prasslande ljud från bakom ett av träden som kantar vägen. När jag passerar sneglar jag försiktigt in och ertappar två turturduvor i akten. Såg väldigt romantiskt ut, på backen mellan en buske och ett träd med byxorna nerdragna till fotknölarna. "Diskret", sade jag. "Väldigt diskret", lade jag til efter en nanosekunds eftertanke, killen nickade med ett stort leende på läpparna. Precis som att han brydde sig, han fick ju ligga den lyckosten.

Ikväll spelar Soilwork på Gatufesten. Det blir kul. Tråkigt dock att de lyckats planera så illa, med Hellacopters klockan 22:00 och Soilwork 22:30. Men vem är överraskad. Är också ganska förgrymmad över att de inte tar kortköp i vare sig Dalton's eller Oscar-tälten.

Allt blir dock frid och fröjd igen när man har fått dricka sitt lystmäte från spritgudinnans groggstinna juver, det är inte många timmar kvar nu, måste hinna med lite trams innan polarna dyker upp här.

Dagens låt: Soilwork - Stabbing The Drama

Dagens citat: Alla tänker på att förändra världen, men ingen tänker på att ändra sig själv.
- Leo Tolstoy

Kommentarer
Postat av: Gremlins

Bra uppdaterat! Vi som inte får vara med vill höra allt. Satans stolpluder überalles, de gökar till och med i buskar.

2008-07-05 @ 14:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0