Tricky business

Senast jag var på Max och ville ha ett Supreme-mål samt extra lökringar fumlade de till beställningen och gav mig lökringarna istället för stripsen. Därför tyckte jag att jag skulle vara extra tydlig vid mitt besök där igår.

Jag: Ett Supreme-mål med extra lökringar tack. Jag vill alltså förutom målet även ha lökringar.
Max: Så du vill ersätta stripsen med lökringar?
Jag: Nej, det är precis det jag inte vill... Jag vill ha ett mål, burgare, strips, läsk, plus lökringar utöver det.
Max: Jaha. Det blir blablabla kronor välkommen fram.

Det var en jävla kö i driven. Sju bilar framför mig. Dock var det i princip tomt inne i restaurangen. Antar att drive-in besättningen var ganska grön eller helt enkelt administrativa katastrofer. Jag kommer i alla fall fram till luckan typ 25-30 minuter senare, bittert ångrande att jag inte slog till på en pizza från kvarterskrogen istället.

Max: Och här var det två Max-mål?
Jag: Va? Nej, Supreme-mål med extra lökringar hade jag beställt.

Hur lyckas man inte hålla ordning på beställningarna när kunderna i princip anländer enligt löpande-bandprincipen?

Max: Är du säker på det? Du har inte kommit fel?
Jag: Händer det ofta, att nån svänger fel vid Shell och av misstag hamnar i er drive-in kö?
Max: *tystnad, vänder sig in mot köket*

Får vänta utanför luckan i typ 10 minuter innan jag får min påse gott-gott och susa hemöver, så hungrig så jag nästan svimmar. Normalt så brukar det gå fort och felfritt i Max-driven, men igår var det rena rama katastrofen. "Du har inte kommit fel?" kan inte vara en vanlig fråga i drive-in sammahang. Ikväll ska jag göra min mat alldeles själv.

Dagens låt: Kataklysm - Open Scars

Dagens citat: I find the whole business of religion profoundly interesting. But it does mystify me that otherwise intelligent people take it seriously. - Douglas Adams

Kommentarer
Postat av: Lillan

Du är go du! Jag var också där igår och var med om i stort sett samma sak. Men jag stod inne..

45 minuters väntetid.

2008-06-23 @ 09:50:20
URL: http://sandsten.blogg.se/
Postat av: Flumberg

Hahahaah !!!

Fruktansvärt skön kommentar av dig!

Jag tycker du var väldigt snäll dock, med hennes komentar hade du kunna plocka fram atombomben.

Det blev liksom öppen kasse kan jag tycka...



Du har inte kommit fel? Den frågan får jag varje måndagmorgon på jobbet för övrigt.

2008-06-23 @ 13:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0