Fredag - Mustasch på Stadshuset

Det serverades mat och öl här på arbetsplatsen i fredags. Helt okej att gå från arbetsplats till barhäng utan att behöva vistas i stora stygga utomhus. Hade dock styrt upp det så snyggt att Kempe skulle komma och hämta mig vid 18:00-tiden. När han väl kom hade jag redan hällt i mig två liter öl. Kvällen blev bara bättre, och blötare, efter det. Mer öl hos Kempe. Mer hårdrock. Inne på Stadshuset vid.. tja... 23-tiden kanske? Där blev det dock endast två öl till. Varför? Tja, drivor med folk runt baren. Det var för mycket folk där inne, det var snudd på bedrövligt. Vi skulle hänga av oss jackorna och blev hänvisade till en kö. När det var vår tur så var den garderoben full. "Ni får gå till den andra garderoben". Ja eller hur. Där var det ju fan också kö. Knöt skinnpajjen runt midjan och lallade in i konsertlokalen. Eller vad man nu ska kalla den. Det var rätt jävla taskigt ljud. Det var ett rätt jävla taskigt uppträdande. Efter en stund var vi så less så vi valde bort Mustasch för att umgås med andra människor. I köer. Garderobskö och barkö. Svenskt så det förslår. Hur som haver, vi såg inte klart Mustasch utan vinglade iväg innan de var klara. In på Bishop's, sitta ner, hålla käften, dricka öl. The good life.

Promenad till Max. Burgare in. Taxi hem. Tack och godnatt med näsan ner i kudden.


Kommentarer
Postat av: Gremlins

Jag hör att jag missade ett fantastiska köande! Soffan hela helgen kändes tryggt, utan öl. Jag håller på att tappa min image.

2008-03-03 @ 17:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0