Lördag - Betnér i Tonhallen

Vaknade före 10 på morgonen, vinglig i steget och dimmig i blicken som sig bör. Betnér skulle köra igång 19:30 så vi hade bestämt oss för att mötas upp på Svenssons vid 17-draget. Efter en massa timmars ångest och kallsvettande tog jag mig slutligen ur soffan och in i duschen. Det hjälpte tyvärr endast på det fysiska planet, själen förblev otvättad och bedrövlig.

Gick ner i det härliga lördagsvädret vi hade, kom in på Svenssons blöt och eländig, försökte beställa in en öl men gjorde mig inte förstådd, möttes bara av "Va?" så fort jag sade något. Fick ändå in en stor Heineken och några minuter senare var jag människa igen. Tre Heineken till plus en burgare senare var jag ännu en gång on top of the world.

Manne hade druckit sig less under Mustasch-fredagen och framförde således sin automobil denna oväderslördag. Slapp gå från Svensson till Tonhallen. Slapp inte sitta med tre tjejer i baksätet.

Betnér var överlägsen. Inga trötta imitationer eller fysisk komik. En otroligt tråkig röd tråd (amerikanska presidenter leik wtf?!) som var fantastiskt underhållande. Mannen är ett fenomen. Han bara står där och maler på och är så fruktansvärt träffsäker i allt han säger. Ska lätt se honom i april och senare i höst när han återvänder. Fast då ska jag inte komma direkt från Svenssons med fyra stora Heineken i blåsan. Blir till att inhandla Magnus Betnér Uncut A.S.A.P.


image64

magnusbetner.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0