Snö snö snö...

Inte nog med att det är måndag, det är dessutom en snöig måndag. Kanske den sämsta sortens måndag. Det hjälper ju i och för sig inte ett dugg att jag inte slocknade förräns vid 3-tiden inatt. Kallsvettig, darrande och generellt bedrövlig efter helgens bravader.

Oroväckande nog minns jag ganska tydligt vad jag drömde. Var ute och åkte längdskidor. Fristil varv på varv runt i Ryggis. När jag sedan hade fått nog började jag rassla hemöver varpå jag stötte på en tysk man som bråkade med sin vietnamesiska fru. Som den chevaleriska man jag är stannade jag och skulle medla varpå de båda börjar bråka på mig istället för på varandra. Typiskt. När jag skramlar därifrån på mina skidor ropar mannen efter mig på tyska (som jag av någon anledning förstår) att hans polare ska plugga mig. Så när jag kommer till Falun, som i den riktiga världen mig veterligen inte befinner sig mellan Ryggis och Västergatan, sladdar en blåmetallic Volkswagen Lupo fram och ena bakdörren far upp. Där sitter Peter Stormare med en Heckler & Koch MP5 och tömmer ett magasin mot mig. Jag blir rädd och trillar. Sedan vaknade jag.

Jag skulle gärna kasta ner en handske i måndagssnön och utmana dagen att bli sämre än vad den redan är, men jag är rädd för vilka konsekvenser det skulle få.

Dagens låt: Black Label Society - Concrete Jungle





image63

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0