Okopplad

Igår kom mor och far för att ta Rolf ifrån mig. Det var både bra och dåligt. Bra för att jag nu kunde rulla tillbaka stolen utan att riskera att köra över en taxsvans och därmed få ett hjärtskärande skrik i öronen. Bra för att jag nu inte blir väckt klockan 6 på morgonen av kissnödigt pipande. Bra för att jag kan stanna kvar på stan en stund efter jobbet och inte behöva marschera raka vägen hem. Dåligt för att han inte är hos mig längre.

Nu ska vi dock vara positiva och se möjligheter, det är ju trots allt en småregning och halvkylig måndag så varför inte iklä sig ett falskt leende, en sarkastisk attityd och gå världen till mötes med okonstlat trots. Fyra och en halv arbetsdag att ta sig igenom den här veckan. Eller ja, eftersom det redan är lunchtider nu så blir det ju totalt bara fyra dagar från nu. Halva fredagen ska det nämligen inte arbetas, utan resas. Målet är Göteborg och syftet med resan är att deltaga i de årliga SEB Spelen. Så kommande helg kommer jag att heta Glenn, lukta fisk och kasta gatstenar.

Nu, arbete, snusning och kaffedrickning.

Dagens låt: Rage Against The Machine - Bombtrack

Senare tillägg:
Har blivit dumpad som lunchsällskap två gånger idag. Först var det Kempe som undrade om vi skulle äta tillsammans och jag tackade ja. Han backade dock tillbaka, ställde in det hela och hänvisade till ett möte. Luktar bedrägeri lång väg. Sedan var det J-man som även han tackade ja till att göra sällskap för att sedan ta tillbaka det hela med hänvisning till medhavd matlåda. Även det ter sig aningen misstänkt. Damn yous, damn yous alls!


Kommentarer
Postat av: Lillan

Hur skall du klara dig utan lille Rolf? Är du lika dålig som mig på att upptäcka när folk "raggar" så är ju han de enda du får mysa med... *ler*
HAHA, ja Alla heter Glen i GBG. tro mig, jag har bott där i 6 år.

2008-05-19 @ 13:00:32
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0