Slöfock

Men titt, det var ju nästan en vecka sedan jag skrev något senast. Finns säkert en hel uppsjö med såväl bra som obra anledningar till detta. Snabb recap över vad som hänt:

United vann dubbeln. Snacka om anledning till extas.

Jag var nere i Göteborg (varför heter inte det stället Glenneborg?) och spelade fotboll i helgen. Det var också väldigt roligt.

Ja det var väl det. Kan ju naturligtvis bre ut texten rejält om båda dessa händelser men det känner jag inte riktigt för. Det blir lite för mycket text, har märkt att ganska ofta när jag kör igång och skriver så tar det liksom aldrig slut. Jag har otaliga gånger raderat hela inlägg och gått iväg och gjort något annat eftersom jag inte kunnat förmå mig till att sluta skriva.

Verkar som att sommaren är i antågande här uppe i obygden. Fortfarande lite väl kyligt på morgnarna för min smak, men eftermiddagarna är tillräckligt varma för att rättfärdiga en sittning på utservering nu. Ok inte just exakt nu, men typ snart. Skulle dock behöva ta en heldag att vårda lägenheten. Det är inte så prydligt och fint där som det brukar vara. En hel hög med delvis uppackade väskor i hallen. En hög disk i köket som har fått ligga till sig i nästan två veckor nu. Tre stora sopsäckar med tomburkar och PET-flaskor som jag borde casha in. Jeans och t-shirts täcker i princip allt möblemang i vardagsrummet. Jag är rätt bra på att köpa nya kläder men jag blir sällan av med några gamla och nu är det fullt i garderoberna.

Nu ska jag gå och hämta kaffe.

Dagens låt: Judas Priest - Jawbreaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0